O substanta antioxidanta din ciocolata poate contribui la tinerea sub control a diabetului si tensiunii arteriale, spun cercetatorii italieni, citati de BBC online. O echipa de cercetatori de la Universitatea L'Aquila a descoperit ca 100 de grame de
O substanta antioxidanta din ciocolata poate contribui la tinerea sub control a diabetului si tensiunii arteriale, spun cercetatorii italieni, citati de BBC online. O echipa de cercetatori de la Universitatea L'Aquila a descoperit ca 100 de grame de ciocolata consumata zilnic, timp de 15 zile, a determinat scaderea tensiunii, in cadrul unui studiu la care au luat parte 15 persoane. Cercetatorii au mai descoperit ca abilitatea organismului de a metaboliza zaharul, o problema in cazul diabetului, s-a ameliorat in timpul studiului.
Consumul aceleiasi cantitati de ciocolata alba nu a avut rezultate similare. Ciocolata obisnuita contine un antioxidant numit flavonol, ce neutralizeaza radicalii liberi, substante nocive pentru organism.
Totusi, dr. Claudio Ferri, care a condus studiul, a recomandat precautie in ceea ce priveste consumul de ciocolata. "Ciocolata contine antioxidanti, dar si multe grasimi si calorii. Oamenii care vor sa consume zilnic ciocolata trebuie sa reduca un numar echivalent de calorii din restul dietei, pentru a nu se ingrasa", a spus acesta.
Alti cercetatori au declarat ca efectele ciocolatei asupra tensiunii arteriale sunt credibile, deoarece si alte alimente care contin flavonol, precum ceaiul si vinul, au rezultate similare.
Amanda Vezey, specialista britanica in tratarea diabetului, a subliniat insa ca studiul este unul restrans, desi este interesant. "Bolnavii de diabet pot manca ciocolata ca oricine altcineva, cu moderatie", a spus ea.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.