Una din cele mai simple metode de prevenire a unei cumplite maladii este consumul zilnic de morcovi. O echipa de cercetatori de la Universitatea Newcastle Upon Tyne a decoperit ca o substanta care se gaseste in morcov reduce riscul de cancer cu circa
Una din cele mai simple metode de prevenire a unei cumplite maladii este consumul zilnic de morcovi. O echipa de cercetatori de la Universitatea Newcastle Upon Tyne a decoperit ca o substanta care se gaseste in morcov reduce riscul de cancer cu circa 30 la suta. Cercetatorii spera ca descoperirea lor va conduce la crearea unei noi generatii de medicamente impotriva cancerului. Substanta numita falcarinol, care protejeaza morcovul de ciuperci, a fost testata pe soareci de laborator cu tumori precanceroase, transmite BBC online.
Dupa 18 saptamani, soarecii care au consumat morcov pe langa hrana lor obisnuita si cei care au primit suplimente de falcarinol si-au redus riscurile de a face cancer cu o treime. Cercetatorii banuiesc ca substanta determina activarea mecanismelor naturale ale organismului de combatere a cancerului.
"stim deja ca morcovul e benefic pentru sanatatea noastra, dar pana acum nu stiam ce substanta din aceasta leguma are aceste proprietati", spune cercetatoarea Kirsten Brandt. "Trebuie sa continuam cercetarile pentru a vedea de ce cantitati de falcarinol este nevoie pentru a preveni dezvoltarea cancerului si daca anumite soiuri de morcov sunt mai eficiente decat altele", a adaugat aceasta. in cadrul experimentului s-au folosit morcovi cruzi, asa ca cercetatorii nu stiu daca cei fierti sau sucul de morcov au aceleasi proprietati.
Dr. Brandt recomanda un morcov pe zi, alaturi de celelalte legume consumate in mod obisnuit.
in doza mare, falcarinolul e toxic, dar pentru a obtine doza letala ar trebui ca o persoana sa manance 400 kg de morcovi intr-o zi.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.