"Textul cu caractere italice transmite o perceptie a calitatii", arata BBC. De exemplu, cercetatorii elvetieni si germani au constatat ca un vin etichetat cu un text greu de citit a fost mai mult placut de bautori decat acelasi vin care avea o eticheta pe care era inscris un text cu scris Times New Roman.
Folosirea numelor lungi
4/7
Pe langa adjective si diverse fonturi folosite, de la scris ingrosat la italic, numele lungi este un alt truc utilizat pentru a atrage clientii si a-i determina sa comande un anumit fel de mancare.
In meniu vei regasi de multe ori si feluri de mancare scumpe, insa secretul este ca acestea sunt de multe ori folosite drept "momeala", astfel incat cele care au pretul mai scazut sa para rezonabile, prin comparatie. Cu alte cuvinte, un fel de mancare scump le va face pe cele mai accesibile sa para avantajoase, noteaza
wall-street.ro.
Dupa o analiza a modului in care clientii citesc meniurile, cercetatorii coreeni au ajuns la
concluzia ca oamenii sunt predispusi sa comande primul fel de mancare care le atrage atentia, motiv pentru care restaurantele aleg sa plaseze ofertele care le aduc cel mai mare profit in coltul din dreapta sus al meniului.
Recomandarea bucatarului
6/7
Expresii precum "recomandarea bucatarului" sunt o modalitate de a va spune "comandati acest fel de mancare!". Restaurantele le folosesc pentru a vinde produsele care aduc cel mai mare profit si pentru a ava distrage atentia de la felul de mancare pe care ai fi vrut sa il comanzi, dar care poate nu ar fi costat la fel de mult, conform
rd.com.
Totul este atent gandit
1/7
De cate ori nu ti s-a intamplat sa te duci la restaurant cu gandul ca iti vei comanda doar o salata si sa ajungi sa comanzi friptura cu garnitura si eventual chiar si desert? Sunt sanse destul de mari ca proprietarii sa fi avut un aport, pentru ca acestia reusesc sa influenteze alegerile clientilor prin modalitati inteligente. De pilda, un studiu realizat de cercetatorii scotieni arata ca oamenii comanda mai mult si implict ajung sa cheltuie mai mult cand muzica de pe fundal este lenta. De asemenea, avand in vedere ca rosul stimuleaza pofta de mancare, nu putine sunt restaurantele care aleg sa faca un zid rosu sau sa puna accesorii de acesta culoare (fata de masa, servetele, tablouri sau inclusiv farfurii).
Folosirea adjectivelor, esentiala
2/7
Potrivit rezultatelor unui
studiu publicat in 2014, folosirea artistica a adjectivelor sporeste vanzarile. Specialistii au constatat ca in momentul in care sunt utilizate nume descriptive (de exemplu, "filet suculent de peste", in loc de "filet de peste") oamenii percep felul de mancare ca fiind mai gustos si ar fi dispusi sa plateasca cu pana la 12% mai mult chiar daca ar fi vorba de acelasi produs.
Nu este surprinzator ca se apeleaza la tot felul de artificii in restaurant, de la personal, pana la muzica de pe fundal si la meniul consultat, pentru ca se urmareste nu numai confortul clientilor pentru ca acestia sa-si doreasca sa se reintoarca in acelasi loc, ci si pentru ca ei sa comande cat mai mult. Exista cateva trucuri pe care nu le vei regasi, asadar, in meniu. Iata cateva dintre ele: