Daca ai spus ca vei indeplini o anumita sarcina, daca ti-ai luat un angajament la locul de munca, tine-te de cuvant. Chiar daca ulterior iti dai seama ca iti este greu sau ca iti ia mult timp sa indeplinesti respectiva sarcina, nu reveni asupra deciziei. Fa ce ai promis. In caz contrar, colegii vor gandi ca nu esti un om de incredere si nu se pot baza pe cuvantul tau. Intr-o echipa, importante sunt respectul si comunicarea, asa ca daca ai promis ceva, tine-te de cuvant.
Incearca sa cunosti "viata personala" a colegilor tai
2/5
Nu spune nimeni sa te bagi cu "picioarele" in viata cuiva, insa poti incepe sa ii cunosti pe toti colegii si sa stii cateva detalii despre viata personala. De exemplu, daca ai colegi cu copii, intreaba-i din cand in cand despre micutii lor. In felul acesta, vei reusi sa construiesti o relatie de amicitie si ii vei face pe cei din jurul tau sa se simta confortabil in prezenta ta.
Aceasta regula se aplica mai ales in cazul in care ai in jurul tau colegi mai tineri, juniori, care nu au o experienta la fel de vasta ca a ta. In relatia cu ei, trebuie sa fii foarte deschis, sa le explici ce anume trebuie sa faca si unde gresesc. In acelasi timp, nu uita sa ii incurajezi. Avand aprecierea ta, colegii mai noi vor capata incredere in ei si vor invata mult mai repede. Aceeasi atitudine o vei aplica si in situatii ce tin de activitatile extra-profesionale. Fa-l pe colegul tau cel nou sa se simta acceptat in colectiv, implica-l in discutiile voastre si lasa-l si pe el sa isi spuna parerile.
Crezi ca ideile tale sunt cele mai bune si adesea te impui fara sa asculti parerea colegilor tai. Indiferent de functia pe care o ocupi in companie, este important sa ii asculti si pe cei din jur. Fiecare este bun in ceea ce face si intotdeauna mai multe minti vor lua o decizie mai buna. Nu bate cu pumnul in masa si nu iti impune ideile fara sa asculti sfaturile, pentru ca iti vei face o imagine proasta, iar colegii se vor indeparta de tine.
Aminteste-ti numele fiecaruia
5/5
Poate parea greu, mai ales la inceput si mai ales intr-o companie mare. Cu toate acestea, primul pas in construirea unei relatii frumoase intre colegi este sa le arati ca esti interesat de acest lucru si tocmai din acest motiv ai tinut minte si numele fiecaruia, dar poate si alte detalii, de exemplu, ce facultate a terminat, cati ani are, din ce oras este, daca are copii etc.
Ne petrecem mare parte din zi la locul de munca, astfel ca este important sa ne simtim bine si sa ne ducem cu placere la birou. Cand vorbim despre aceasta placere, nu ne putem rezuma doar la bucuria pe care o simti facand munca pe care o iubesti, ci si la colectivul de la locul de munca. Este ideal sa ne intelegem bine cu colegii si sa convietuim intr-un cadru placut, potrivit Popsugar.com.