Fiecare zona a unui supermarket, de la parcare la casa de marcat, este creata in asa fel incat sa te faca sa cumperi mai multa mancare decat ai nevoie, si implicit sa cheltui mai multi bani.
Ti s-a intamplat poate de mai multe ori sa te duci la supermarket pentru un singur produs, dar te-ai intors acasa cu chipsuri, bauturi, sau alte produse la promotie care te-au atras pe drum.
- Iata 11 inventii ale specialistilor in marketing cand vine vorba de cumparaturi
1. Caruciorul de cumparaturi. A fost inventat in 1983 pentru ca oamenii sa faca mai multe cumparaturi pe care bineinteles sa le poata cara cat mai usor, potrivit Business Insider.2. Majoritatea supermarketurilor aseaza raioanele cu flori si alimente proaspete apraope de intrare pentru a te intampina cand caruciorul este inca gol. Un alt motiv pentru a incepe cu astfel de produse este mirosul, care activeaza glandele salivare si te indeamna sa cumperi din impuls, nu din nevoie. In acelasi timp, aceste raioane placute iti creeaza o stare buna si te fac mai dispus sa cumperi mai mult.
3. Alimentele de baza sunt ascunse in spatele supermarketului, clientii fiind nevoiti astfel sa traverseze tot magazinul pentru a le cumpara. Cine stie, poate intre timp le va fi distrasa atentia la alte produse.
4. Majoritatea magazinelor "isi misca" clientii de la dreapta la stanga, fiind stiut faptul ca oamenii sunt inclinati sa cumpere produsele expuse in partea dreapta.
5.
Produsele pe care magazinul chiar vrea sa le cumperi sunt la nivelul ochilor. De exemplu, la raftul cu cereale, cele vandute la vraf sunt puse in spate, iar cerealele sanatoase sunt puse primele. Totodata, marcile scumpe sunt pozitionate la dreapta clientilor, la nivel vizual. Obligatoriu este catToate produsele trebuie sa fie asezate "la o aruncatura de brat".6. Sa nu uitam de cei mici, care sunt de asemenea manipulati. In supermarketuri vor gasi tot felul de produse delicioase si nu se vor lasa pana ce parintii nu le vor cumpara.