Doar 36,2% dintre subiectii intervievati intentioneaza sa cumpere un brad de Craciun, in timp ce 38,3% il vor folosi pe cel de anul trecut. Totodata, 23,4% dintre respondenti nu vor avea un brad de Craciun.
In ceea ce priveste ornamentele specifice Craciunului, acestea vor fi refolosite intr-o proportie mai mare, peste 60% intentionand sa faca acest lucru, fata de 18%, procentul persoanelor care au in intentie achizitionarea unor astfel de ornamente.
Bugetul pentru cadouri a fost de asemenea afectat de criza, avand o valoare medie de 414 lei, fata de 526 lei anul trecut. Pentru 51,7% dintre oraseni aceasta suma este mai mica decat anul precedent, in timp ce 38,1% dintre acestia reusesc sa aloce aceeasi suma.
"Chiar daca suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 80,5% dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna (procentul fiind usor mai mic decat cel inregistrat anul trecut cand era de 81,4%)", precizeaza autorii studiului.
Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt articolele de imbracaminte/incaltaminte (45% comparativ cu 54% in 2009), cosmetice/parfumuri (31,4% comparativ cu 37,4% in 2009), jucarii (32,8% comparativ cu 30,6% in 2009), ciocolata/cafea (29,1% comparativ cu 20,4% in 2009), carti (14,9% comparativ cu 17,4% in 2009), bijuterii/ceasuri (7,3% comparativ cu 14,8% in 2009).
"Observam o orientare preponderent practica a acestor cadouri constand in haine, incaltaminte, dar si o crestere a interesului pentru obiecte mai ieftine, precum ciocolata, cafea, jucarii, in detrimentul celor cu valoare mare, de exemplu bijuterii, ceasuri, electrocasnice", se mai arata in comunicat.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 - 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.