Cum este identificata persoana de contact din cadrul unei companii? - "Au grija PR-istii sa imi trimita mail"
In prezent, cei mai multi respondenti afla noutatile legate de companie prin intermediul e-mail-ului oficial de la PR-ul companiei respective (40%), in timp ce 19%, proactiv, prin accesarea site-urilor specializate de comunicate sau prin navigarea periodica pe site-ul companiei, in cautare de noutati (12%).
In cazul in care jurnalistul doreste sa ia legatura cu persoana responsabila de comunicare,
55% dintre respondenti au afirmat ca apeleaza la site-ul companiei pentru a obtine datele de contact, iar 24% fac uz de reteaua de cunostinte.
- Salvati copacii si pretuiti informatia!
Desi multe departamente de PR incearca sa ofere un format printat cat mai atractiv vizual dosarului de presa, 57% dintre jurnalistii respondenti isi doresc sa primeasca acest document pe suport electronic, 29% pe e-mail si prea putini in mapa de presa (14%).
Principalele documente pe care jurnalistul le doreste intr-un dosar de presa sunt comunicatul de presa, descrierea produsului/ serviciului, prezentarea companiei si imagini.
Persoanele de comunicare ale companiilor ar putea primi puncte in plus din partea jurnalistilor daca ar adauga diacritice la informatiile trimise, 69% dintre respondenti considerandu-le utile.
Cat despre comunicatul de presa ideal, majoritatea au votat pentru cel scurt si la obiect, cu conditia existentei unei persoane de contact care sa furnizeze informatii suplimentare.
Pentru realizarea studiului au fost identificate adresele de email a 364 de jurnalisti din diferite departamente ale primelor trei publicatii romanesti din categoriile: locale, regionale si nationale, cotidiene si periodice, offline si online, generaliste si specializate.