Faimos pentru:
Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Django Dezlantuit"Violenta este doar unul dintre lucrurile pe care le poti face. Daca ma intrebi despre violenta in realitate am o parere total diferita, este unul dintre cele mai urate aspecte ale istoriei Americii.
In filme, violenta este marfa. Imi place" - interviu in 1994.
Citeste si: Quentin Tarantino: Violenta din filme nu are nimic cu lumea reala
Faimos pentru: Casino, Taxi Driver
"Da, violenta este un subiect aprins cand se vorbeste despre filmele mele. Daca te uiti la ele insa, lumile din care provin aceste filme sunt violente. Uite 'Mean Streets' de exemplu. Regulile sunt urmate datorita amenintarii violentei, in universul respectiv. (...) In 'Taxi Driver' si in 'Raging Bull' este din nou vorba despre barbati care se exprima prin intermediul violentei. Deci intrebarea este ce ma atrage la astfel de filme.
Actiunea si conflictul care aduce laolalta personajele in astfel de lumi sunt de o natura exploziva, foarte dramatica si are miscare, are viata. Totul devine o decizie pe viata si pe moarte, desi moartea nu este la propriu subiectul, mai degraba moartea spirituala. Iar asta ma atrage la aceste lumi si aceste personaje.
Sunt atras datorita naturii conflictului si a dramei. Provin dintr-un mediu unde violenta era peste tot in jurul meu. Am vazut acte de violenta emotionala, psihologica, spirituala. Evenimente de genul acela iti marcheaza imaginatia, pe veci"
Faimos pentru: Vertigo, Pasarile, Psycho si multe altele
"Am simtit intotdeauna ca trebuie sa expui ceva in stil minimalist pentru a obtine un efect maxim din partea publicului. Publicul ar trebui sa fie pus la munca. Uneori este necesar sa existe un element de violenta dar doar daca ai un motiv suficient de puternic. De exemplu, in Psycho a existat o crima foarte violenta, impresionista, intr-o baie si era montata intr-un fel in care bucatelele de film sa dea impresia loviturilor de cutit si asa mai departe.
In momentul acela, am introdus deja in mintea publicului senzatia de frica legata de existenta unui criminal, iar pe masura ce filmul a continuat am putut sa reduc si practic sa elimin toata violenta din film pentru ca voiam sa pastrez doar amenintarea. Le-am oferit o mostra, iar apoi i-am lasat sa-si imagineze violenta. Nu a trebuit sa o arat.
Violenta de dragul violentei nu are niciun efect. Nu cred ca publicul este impresionat. Este prea evident" - Interviu din 1963.
Faimos pentru: Natural Born Killers, Platoon, Nascut pe 4 Iulie
"Se vorbeste prea mult despre violenta. A devenit un subiect prea neutru... exista alte metode de a trata violenta decat sa fugi de ea. In televiziune, violenta nu are o consecinta sau se apeleaza la ea cu prea multa platitudine.
Criticii sunt mult mai drastici in privinta sexualitatii decat a violentei la televizoor. Poti sa interpretezi foarte multe in legatura cu o cultura in functie de abordarea sexualitatii.
Poate ca violenta este rezultatul unui sex prost"
Faimoasa pentru: Zero Dark Thirty, The Hurt Locker, Point Break
Reporter: De ce joaca violenta un rol atat de important in filmele dvs?
KB: Intotdeauna imi doresc sa am un raspuns mai bun pentru aceasta intrebare, cum ar fi ca am fost traumatizata cand eram mica. Eu sunt impresionata de filme care te provoaca, care te inspira sa-ti asumi riscuri. Imi plac filmele cu impact puternic. Din moment ce acestea sunt filmele care ma inspira, incerc sa introduc aceleasi senzatii in tot ce scriu, pentru ca nu vreau sa fie ceva comod. Imi plac lucrurile care te fac sa simti adrenalina.
R: Ati spus ca va place "violenta seducatoare". Puteti elabora?
KB: Citatul respectiv a fost scos din context dar nu il regret. Eu cred ca violenta intr-un context cinematografic poate fi, daca este abordata intr-un anumit fel, foarte seducatoare. Cred ca publicul poate sa fie sedus de violenta in acel context. Esti in siguranta intr-o sala de cinema pentru a explora acea latura a imaginatiei tale.
R: Dar credeti ca reactia publicului ramane doar in sala de cinema. Ce se intampla cu povestile despre oamenii care se entuziasmeaza prea mult dupa un film de actiune si pornesc sa omoare oameni?
KB: Acei oameni sunt nebuni oricum si sunt o exceptie, nu o regula. Nu cred ca cenzura poate fi un raspuns valid... niciodata.
Faimos pentru: A Clockwork Orange, The Shining, Full Metal Jacket
"Dintotdeauna a existat violenta in arta. Exista violenta in Biblie, in Homer, in Shakespeare, iar multi psihiatri cred ca serveste mai degraba pentru catarsis decat pentru a fi imitata. Cred ca intrebarea daca a crescut violenta ilustrata in filme si ce efecte ar avea aceasta crestere reprezinta o problema inventata de mas-media.
Stiu ca exista oameni cu motive morale sa creada ca filmele si serialele contribuie la violenta, dar nu exista studii oficiale in aceasta privinta care sa confirme temerile lor.
Notiunea ca filmele si serialele ar putea transforma o persoana inocenta si buna intr-un criminal imi aduce aminte de vanatoarea de vrajitoare din Salem. Notiunea este propagata si de criminali si de catre avocatii lor care spera sa scape folosind aceasta scuza" - Interviu cu Michel Ciment pentru Portocala Mecanica.
Faimos pentru: Blue Velvet, Eraserhead, Twin Peaks
"Cea mai proasta idee din lumea noastra moderna este ca poti sa fii ucis la televizor cu zero durere si zero sange. Copilul intelege ca nu este mare treaba sa ucizi pe cineva si nici nu te doare foarte mult. Este o boala. Este o stare bolnava" - Interviu cu New York Times Magazine, 1990.
Faimos pentru: Snatch, Sherlock Holmes
"Abordarea mea este ca daca ai o poveste pertinenta, daca acela este genul de film pe care vrei sa-l faci, atunci violenta serveste un scop.
Cred ca exista un sistem natural in capul tau de spectator in legatura cu cat de violenta trebuie sa fie o scena. Nu este un proces intelectual, este un proces instinctual" Interviu pentru promvoarea filmului Revolver.
Nicholas Winding Refn
10/10
Faimos pentru: Drive, Valhalla Rising
"In fiecare film, protagonistul este obligat sa-si asume o pozitie morala, lucru care are o consecinta. Nu poti sa traiesti fara consecinte. Violenta lucreaza in acelasi mod, atunci cand exista o consecinta. Exista un progres. Nu poti sa fi violent de dragul violentei pentru ca nu te implica emotional, deci devine pornografie.
Daca vezi prea multa violenta, te desensibilizezi, si atunci violenta poate deveni periculoasa pentru psihic pentru ca nu mai are nicio semnificatie.
La fel cum oamenii devin dependenti de pornografie proasta, sentimentul empatiei si emotiei incep sa se deterioreze - este un efect infricosator" - interviu pentru Screen Rant, 2010.
Michael Winterbottom
10/10
Faimos pentru: The Killer Inside Me, A Mighty Heart
Despre The Killer Inside Me
"Era socant in mod intentionat. (...) Daca faci un film in care violenta este distractiva, atunci este chestionabil... (...) Exista violenta impotriva barbatilor si femeilor in societate, in filme, in carti, iar in acest caz este important sa arati ca violenta este urata.
Multe filme promoveaza violenta ca divertisment dar nu cred ca este vorba si depsre acest film pentru ca nu voiam sa creez ceva care sa promoveze violenta in vreun fel" - Interviu la Festivalul de film de la Berlin 2010.
Subiectul violentei in filme este mai fierbinte ca niciodata, ca o consecinta a ultimelor atentate armate din Statele Unite. Iata ce au de spus in aceasta privinta 10 regizori faimosi de filme violente.