"Am discutat foarte multe despre religie. E mai mult un om interesat de spiritualitate decat un om religios. Mie filmul mi se pare universal, sper ca vorbeste tuturor culturilor. Cand cresti, incerci diferite lucruri si esti bantuit de toate influentele din jurul tau, iar Malick a construit filmul pe schema asta: mama, care reprezinta gratia, dragostea, binele si tatal – natura opresiva. Stiu ca e un cliseu, dar exista un adevar in asta, in special in familiile din Sud”, a explicat Brad Pitt, recunoscand ca s-a regasit, personal, in film si ca a facut „un salt in credinta” pentru a juca in el.
„Am crescut cu religia crestina. Mi s-a spus, de mic, ca Dumnezeu va avea grija de tot. Si cand nu se intampla asta mi se spunea ca asta e voia lui Dumnezeu si tot asa... Am probleme, pe bune, am niste probleme cu chestia asta, nu vreti sa ma pornesc...”, a ras Pitt.
Cat despre portretul tatalui autoritar din film, a avut cateva indoieli inainte de a accepta rolul: „M-am intrebat ce vor crede copiii mei cand vor creste si vor vedea filmul. Dar ei ma stiu ca tatal lor, sunt un tata bun si sper ca vor crede doar ca sunt un actor al naibii de bun”.
Structura filmului i se para geniala, la fel si corespondenta micro-cosmos (familia) si macro-cosmos (univers) - exact subiectul controversei la Cannes. Dinozaurii (in special) au fost, se pare, motiv de disputa si in randul echipei, dar Malick a avut drept de veto.
In cazul lui Brad Pitt, a fost inevitabila intrebarea cu
„stilul tau de a-ti creste copiii”, la care actorul (tata a sase copii) a glumit
„da, deci, imi bat copiii. Se pare ca functioneaza. Si nu le dau de mancare”.Dupa care au inceput certurile pe holurile Cannes-ului: "Tree of Life" n-a lasat pe nimeni indiferent.
Corespondenta sustinuta de