Tunelul Guoliang din Muntii Taihang, China
5/10
Tunelul Guolian din provincia chinezeasca Henan este infricosator pentru soferii zilelor noastre, insa pentru multi dintre satenii din zona, care au sapat cei 1,2 kilometri de-a lungul marginii muntilor Taihang in 1972, s-a dovedit a fi mortal
O parte dintre acestia au murit in timpul constructiei, care a fost facuta in pricipal cu unelte manuale. Avand patru metri latime si cinci metri inaltime, tunelul mai are si unele margini deschise peste o prapastie stancoasa, de unde isi si trage porecla - "drumul care nu tolereaza greseli".
Zoji La este un drum de munte intre Kashmir si Ladakh si seamana mai degraba cu o cale plina de praf care trece prin Himalaya de vest.
Dar este un drum salvator, pentru ca, desi este intrerupt adesea din cauza zapezilor puternice de pe timpul iernii, ii ajuta pe oamenii din Ladakh sa pastreze legatura cu restul lumii.
Drumul se intinde pe munte pe parcursul a noua kilometri, la inaltimea de 3.528 de metri si nu are nicio bariera pe o parte, pe partea cealalta fiind muntele, asa ca nu il recomandam celor care sufera de rau de intaltime sau carora le e frica de alunecarile de teren.
Autostrada Karakoram, Pakistan
7/10
Autostrada Karakoram leaga China si Pakistanul in Pasul Khunjerab, la o altitudine de 4.693 metri. Avand in vedere ca este nu este asfaltat, drumul este predispus alunecaruilor de teren si inundatiilor, ceeea ce il face si mai periculos.
Cu toate aceastea, acest drum ramane o atractie pentru turisti pentru ca trece prin cateva zone spectaculoase din vechiul Drum al Matasii.
Cu toate ca in timpul constructiei acestui drum, din cauza alunecarilor de teren si-au pierdut viata 810 de muncitori pakistanezi si 82 de muncitori chinezi, guvernele celor doua tari au hotarat sa numeasca drumul "Autostrada Prieteniei".
Majoritatea drumurilor irakiene sunt periculoase in prezent, insa Autostrada 80, intre Kuweit si Basra, a reusit sa intre in istorie ca "autostrada mortii", in 1991, in timpul Primului Razboi din Golf, cand o coloana de tancuri si camioane irakiene care se retrageau au fost bombardate de americani. Atunci au fost distruse 2.700 de vehicule.
Numarul exact de morti nu a putut fi stabilit, iar estimarile variaza intre 300 si 10.000 de persoane. Sfarsitul acestui razboi a venit la doar cateva zile dupa ce imaginile cu vehicolele arse si corpurile carbonizate au fost difuzate in toata lumea.
Drumul mortii, Bolivia
9/10
Drumul ditnre La Paz si Coroico, care coboara 3,5 kilometri pe o lungime de 65 de kilometri, este suficient de abrupt incat oricine trece pe aici are nevoie de multe pauza pentru a-si gandi miscarea urmatoare.
Desi in timp, a devenit un loc de joaca pentru ciclistii aventurosi, pericolele acestui drum sunt reale. Camioanele si autobuzele locale supraaglomerate derapeaza si ajung sa "zboare" deseori, ceea ce face ca in fiecare an, pe acest drum sa-si piarda viata 200-300 de persoane.
Drumul dintre Jalalabad si Kabul, Afganistan
10/10
Multe drumuri capata porecla de "cel mai periculos", insa bucata de 65 de kilometri de autostrada dintre Kabul si Jalalabad este cu mult mai periculoasa avand in vedere ca trece prin teritoriul talibanilor.
Dar nu amenintarea insurgentilor face ca aceasta autostrada sa fie atat de periculoasa, ci combinatia de benzi inguste si intortochiate care urca pana la 600 de metri prin defileul Kabul si nechibzuinta unora dintre soferii afgani, care incearca sa conduca pe aici camioane supraincarcate.
Accidentele mortale sunt ceva la ordinea zilei pe acest drum.
Pasul Stelvio, Italia
1/10
Unele drumuri par mai periculoase decat sunt cu adevarat, insa asta nu inseamna ca este in regula sa admirati peisajul alpin in loc sa fiti atenti la condus, relateaza
CNN Go.
Pasul Stelvio din Alpii Italieni arata ca mazgalitura unui copil pe munti, insa nu va lasati inselati.
Drumul urca circa 2 kilometri si, avand in vedere ca intre masina si prapastie este doar o mica bariera de beton, este de preferat sa nu va uitati in jos. De asemenea, o viteza prea mare pe cele 60 de curbe de pana la 180 de grade ale drumului, se poate dovedi a fi dezastruasa.
Pasul Los Caracoles, Chile
2/10
Aceste benzi ametitoare fac slalom prin Anzi intre Uspallata, Argentina, si Los Andes, Chile. Acest loc indepartat, devine si mai infricosator daca ne gandim ca se afla la o altitudine de 3.176 metri, ca nu este protejat de niciun fel de bariera si ca este aproape mereu este traversat de camioane si alte vehicule de mari dimensiuni.
Mai mult decat atat, chiar si autocare cu turisti circula pe acest drum, cel putin atunci cand nu este inchis din cauza zapezii, lucru care se intampla iarna. O optiune mai usoara este sa calatoriti pe calea aerului sau sa luati Trenul Transandin, daca va fi vreodata repus in circulatie.
Drumurile costiere, Croatia
3/10
Avand in vedere ca are o medie de 11.650 de accidente rutiere pe an, nu este de mirare de ce Croatia se afla in acest top.
Aglomeratiile din trafic si viteza ridicata sunt problematice pe drumurile de pe coasta Adriaticii, care sunt rau famate in regiune pentru curbele oarbe, benzile care aproape ca se agata de stanci, de cat de abrupte sunt si lipsa barierelor de siguranta.
Widow-maker, Marea Britanie
4/10
Pe acest drum din Peak District, Marea Britanie, au avut loc 34 de accidente grave sau fatale intre 2006 si 2008.
Mare parte din victimele acestor accidente au fost motociclisti, care vin aici pentru a se bucura de spatiul deschis si de peisajele bucolice.
Cu toate acestea, drumul este inselator, iar faptul ca este marginit de pereti de piatra si are terasamente abrupte, il fac sa fie si mai periculos decat pare. Din aceasta cauza, localnicii il poreclesc "Widow-Maker" (n.r. cel care face vaduve).
In fiecare an circa 1,3 milioane de persoane mor in accidente rutiere, motiv pentru care Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a declarat perioada 2011-2021 "Decada de actiune pentru siguranta in trafic". Insa, in timp ce multe dintre acele morti ar fi putut fi prevenite printr-o atitudine mai responsabila la volan, exista o serie de drumuri care testeaza indemanarea si curajul oricarui sofer, iata care sunt cateva dintre acestea!