Aproximativ 10% din catastrofele aeriene sunt cauzate de vremea nefavorabila. In ciuda faptului ca navele sunt dotate cu o serie de aparate electronice sofisticate precum busole giroscopice, navigatie si date despre vreme de la satelit, aeronavele nu reusesc de fiecare data sa invinga vitregiile naturii si sa faca fata cu brio furtunilor, viscolului sau vizibilitatii reduse.
Defectiunile echipamentului reprezinta circa 20% din cauzele accidentelor aviatice. Chiar daca motoarele sunt mult mai fiabile in prezent decat au fost cu o jumatate de secol in urma, acestea mai sufera ocazional esecuri catastrofale, scrie
MEDIAFAX.
Sabotajul cuzeaza aproximativ 10% din dezastrele aeriene. Asa cum se intampla in cazul conditiilor meteorologice nefavorabile, riscul prezentat de sabotaj este mult mai mic decat majoritatea ar crede. Totusi, au existat numeroase atacuri socante de catre sabotori. De exemplu, in luna septembrie a anului 1970 a avut loc deturnarea avioanelor de pasageri de la Dawsons Field din Iordania, reprezentand un moment de cotitura in istoria aviatiei, intrucat acesta a determinat o revizuire a securitatii. In ciuda revizuirii sistemului de securitate, astfel de pericole se afla si astazi pe lista motivelor care ar putea declansa un accident aviatic.
In ciuda faptului ca aeronavele sunt considerate cel mai sigur mijloc de transport, proportia accidentelor cauzate de o eroare de pilotaj a crescut la aproximativ 50%. Aeronavele sunt masini complexe, care necesita concentrare si expertiza. O singura eroare a pilotului, si anume ca nu a programat corect computerul vital de gestionare a zborului (CMP) sau pentru o eroare de calcul a puterii de a ridica carburantul necesar se pot intampla tragedii, soldate cu un numar considerabil de victime.
Alte forme de erori umane
5/5
Alte motive ce ce pot conduce la o adevarata tragedie sunt atribuite altor tipuri de erori umane. De exemplu, greselile facute de controlorii de trafic aerian, erorile dispecerilor, a hamalilor, a celor care alimenteaza cu combustibil nava sau greselile inginerilor de intretinere. Necesitatea de a lucra in schimburi lungi si obositoare poate determina inginerii de intretinere sa faca greseli cu potential catastrofal.
Informatiile au fost scrise intr-un articol original de Simon Ashley Bennett, directorul Unitatii Civile de Siguranta si Securitate (CSSU) de la Universitatea din Leicester.
Multiplele noutati despre accidente teribile, care au loc in aer, ridica intrebari cu privire la siguranta aeronavelor si amenintarea terorismului. Pana sa se cunoasca rezultatele expertizelor, Descopera propune o lista cu 5 cele mai frecvente motive care pot provoca un accident aerian.