Primul studiu de impact, elaborat in 1900
1/5
Primul studiu asupra posibilitatii realizarii unei linii de metrou in Capitala a fost redactat in anul 1900 si preciza faptul ca investitia va deveni necesara spre sfarsitul sec al XX-lea.
Metroul, amanat de al Doilea Razboi Mondial
2/5
Primele planuri urbanistice concrete de realizare a metroului au fost intocmite in 1938, insa contextul istoric in care regele Carol al II-lea a abdicat si debutul celui de-al Doilea Razboi Mondial au amanat proiectul pe termen nedeterminat.
Proiectul a debutat efectiv in 1975. Nicolae Ceausescu dorea modernizarea Bucurestiului si reteaua de metrou a fost gandita ca un mijloc prin care muncitorii puteau sa calatoreasca spre fabrici (Republica, Semanatoarea) si platformele industriale (Pipera).
Semanatoarea-Timpuri Noi, prima linie
4/5
Primul tronson a fost inaugurat in 1979 si era pe directia Semanatoarea (Petrache Poenaru, astazi n.r.) si Timpuri Noi. In anii `80 metroul bucurestean era construit cu o viteza de 4 km/an , ceea ce-l plasa pe locul doi in lume ca si viteza de extindere, dupa cel din Ciudad de Mexico.
Pe Magheru a fost inlaturat asfaltul
5/5
Tronsonul dintre Piata Univestitatii si Piata Romana a fost construit printr-o metoda diferita de celelelate tronsoane. Pe bulevardul Magheru a fost oprita circulatia, s-a inlaturat asfaltul existent la acel moment, s-a sapat pana la nivelul dorit, au fost ingropate tunelurile de metrou, s-a acoperit la loc cu pamant si bulevardul a fost reasfaltat.
Desi in prezent masoara aproape 70 de km si numara 51 de statii si este cel mai eficient mijloc de transport in comun, nu acelasi lucru se considera la inceputul sec. al XX-lea, cand a fost discutat pentru prima oara un astfel de proiect. Cei de la Historia au descoperit cateva lucruri interesante despre istoria metroului bucurestean si despre evolutia sa de-a lungul constructiei, catre ceea ce cunoastem in prezent despre el. Zilnic aproximativ 600.000 de calatori circula cu acest mijloc de transport in comun. Metrouul plasa Capitala printre primele 60 de orase din lume cu o astfel de facilitate, la momentul inaugurarii lui.