1. Totul a pornit de la petrecerile LAN
1/6
La inceput, cand jocurile video au inceput sa se comercializeze si sa ajunga sa fie jucate in orice cartier, indiferent de puterea de cumparare a fiecarui impatimit de calculatoare s-a creat o frenezie care a bagat, rand pe rand, toti copiii in case. S-a lasat linistea in fata blocului si s-a mutat in fata calculatoarelor. Zeci de ore petrecute in asamblarea retelelor LAN si a potrivirii perifericelor pentru ca joaca din strada sa se mute in mediul virtual. Competitiile s-au transformat, iar cel mai iscusit castiga si devenea vedeta cartierului.
Asa s-a nascut gaming-ul de perfomanta. Din putina joaca si din dorinta de a fi cel mai bun am ajuns astazi la un fenomen mondial unde premiile pentru invingatori depasesc ordinul milioanelor de dolari.
2. Revolutia jocurilor video
2/6
Fie ca recunoastem sau nu, gaming-ul prinde o amploare din ce in ce mai mare pe zi ce trece. Turneele internationale atrag premii uriase, insa competitiile mici prind si ele teren. In Romania s-au organizat peste 2000 de competitii de gaming doar in 2015.
3. Singura constanta este schimbarea
3/6
La inceput jocurile au fost gandite ca o singura platforma pe care user-ul final o parcurge si incheie misiunile, apoi a aparut multiplayer-ul. Asa si costul unui joc bun cu un multiplayer serios care sa intretina zeci de mii de jucatori, a crescut considerabil.
Apoi au aparut DLC-urile si alte oportunitati pentru micro-tranzactii, precum market-ul din CSGO sau punctele RP din LoL.
Gaming-ul s-a monetizat incredibil de repede si marturiseste o crestere foarte rapida.
Noile jocuri ofera oportunitatea pentru multi dintre pasionati sa-si transforme hobby-ul intr-un job. Doar daca punem in calcul serviciul de streaming Twitch, putem observa cum streaming-ul poate aduce venituri de pana la cateva mii de dolari pe luna doar din donatii.
Serviciul de streaming Twitch a fost achizitionat in 2014 de Amazon pentru aproape un miliard de dolari.
5. Perspectiva globala
5/6
Toata frenezia privind eSports nu se delimiteaza doar in zona Coreei de Sud. ESL si Dreamhack realizeaza venituri in momentul de fata care depasesc PIB-ul mai multor tari mici, precum Albania.
Jucatorii profesionisti si cei care se afla mereu in turnee au salarii de ordinul milioanelor de dolari si sunt adulati precum artistii rock. Copiii nascuti dupa anul 2000 reprezinta baza dezvoltarii acestei noi platforme.
Sa fii gamer este acum o profesie!
6. Sunt gamerii noii "atleti"?
6/6
Intr-o oarecare masura, da. Competitiile sunt egale si nimeni nu beneficiaza de un avantaj. Toti au aceeasi platforma. Conteaza cat esti tu de bun pentru a-ti invinge adversarii.
Ramane sa vedem ce ne rezerva 2016 pentru zona eSports.
Totul a pornit de la dorinta oamenilor de a se conecta.