Iepurasul Energizer se afla la baza unui conflict intre Duracell si Energizer, ambele marci de baterii folosind imaginea iepurelui pentru produsele sale. Dar Iepurele Duracell a aparut in 1973, in vreme ce primele reclame cu iepurasul Energizer s-au produs in 1989.
Omul Michelin (Bibendum) - Michelin
7/10
Bibendum sau Omul Michelin este simbolul companiei Michelin inca din 1894 (anul in care a fost prezentat la Targul International de la Lyon). Asta il face pe omul Michelin una dintre cele mai vechi marci inregistrate. Numele Bibendum provine de la sloganul "Nunc est bibendum" (acum este momentul sa bem). Posterele din 1898 il aratau pe omul Michelin alaturi de competitorii sai slabanogi alaturi de explicatia: "Bem in sanatatea voastra", deoarece cauciucurile Michelin erau atat de sigure incat infruntau orice obstacol cu usurinta.
Mr. Clean - Procter & Gamble
8/10
Produsul de curatare Mr. Clean a fost creat de Linwood Burton si vandut in 1958 catre Procter & Gamble. Omul cu chelie lucioasa si-a facut prima aparitie in calitate de mascota in reclama din acelasi an, iar in aproximativ sase luni de la lansarea campaniei de marketing, Mr. Clean a devenit cel mai bine vandut produs de curatare din SUA. Imaginea mascotei este inspirata de un marinar din Pensacola.
Ronald McDonald - McDonald`s
9/10
Ronald McDonald a fost creat in 1963 de catre Willard Scott (o personalitate a radio-ului americana angajata de McDonald's). Scott il crease si pe clovnul Bozo, unul dintre cele mai populare personaje pentru copii ale anilor '50 in SUA.
"Combinatia clovn si hamburgeri mi s-a parut irezistibila pentru copii" a explicat Scott in cartea sa.
Ronald McDonald obisnuia sa traiasca in Mcdonaldland alaturi de prietenii sai, insa conceptul a fost complet eliminat in ultimii ani, iar Ronald este infatisat acum interactionand mai mult cu copiii.
Mickey Mouse - Disney
9/10
Debutand in anul 1928 cu filmul de animatie Plane Crazy, acest soricel imbracat in pantaloni rosii a devenit unul dintre simbolurile cinematografiei si culturii americane. Mickey Mouse apare in desene animate, benzi desenate, jocuri video si pe milioane de produse vandute in lumea intreaga.
Mos Craciun - Coca-Cola
10/10
Coca-Cola l-a adoptat pe Mos Craciun in 1931, desi personajul exista deja in cultura populara. Desenatorul Haddon Sundblom i-a conturat o burta durdulie, un aer jovial, un costum rosu si o atitudine toleranta. Compania foloseste aceeasi imagine a lui Mos Craciun in campaniile publicitare realizate cu ocazia sarbatorilor de iarna din acel moment pana in prezent.
Miss Chiquita Banana - Chiquita Brands International
2/10
Mascota bananelor Chiuita a fost creata in 1944 de catre Dik Browne. Prima versiune a personajului era o banana antropomorfizata, care a imprumutat vocea lui Patti Clayton, apoi a altor cantarete cunoscute ale momentului. In 1987, banana s-a transformat in femeia pe care o recunoastem si astazi. Abtibildurile folosite pentru marcarea bananelor sunt puse si astazi cu mana pentru a nu dauna fructelor.
Vacuta Milka - Mendolez
3/10
Simbolul ciocolatei Milka este o vacuta din rasa Simmental care in mod normal are culoarea maronie cu o fata complet alba. Bineinteles, vacuta Milka este speciala din moment ce pielea ei are culoarea liliacului. Compania a folosit o vacuta pentru imaginea sa inca din 1901, iar in 1950 a inceput sa apara in afisele de reclame. Prima campanie care a folosit o vacuta vie si vopsita s-a desfasurat in 1972.
Bomboanele M&M - Mars, Incorporated
4/10
Bomboanele M&M au devenit purtatori de cuvant pentru propria companie. Fiecare dintre bomboanele colorate folosite ca mascota are propria personalitate: Rosu este foarte sarcastic, Albastru este smecher, Galben este naiv, Verde este seducatoarea grupului si asa mai departe.
Tony, tigrul - Kelogg`s
5/10
Tony este mascota cerealelor "Frosted Flakes" din portofoliul Kelogg's. El a fost creat in 1951 si a supravietuit pana in ziua de azi. Un lucru mai putin stiut este ca Tony are o intreaga familie: Mama Tony, sotia Mrs. Tony si copilasii: Tony Jr si Antoinette. Dintre acestia, doar Tony Jr a supravietuit anilor '70.
Cand nu stii ce sa faci ca sa-ti umanizezi produsele si compania, apeleaza la un personaj dragut si haios care sa se cuibareasca in sufletul consumatorului. Iata cateva dintre cele mai cunoscute mascote comerciale, recunoscute in intreaga lume.