In privinta obstacolelor pe care le intampina in demersul de
educare financiara, 39% dintre romani noteaza lipsa timpului (vs. 20% global), 23% faptul ca nu stiu de unde sa inceapa (vs. 27% global), 23% - obisnuinta de a amana (vs. 26% global), in timp ce 19% au nevoie de ajutor dar nu stiu de unde sa-l obtina (vs. 24% la nivel global). Pe de alta parte, doar 9% dintre consumatorii romani simt ca “este prea complicat”, procent situat la jumatate fata de media de la nivel global.
“Piata produselor si serviciilor bancare s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani si o data cu ea a crescut si dorinta oamenilor de-a intelege mai bine acest domeniu. Un nivel mai ridicat de intelegere inseamna o abilitate mai mare de-a lua cele mai bune decizii financiare, iar acest lucru este important pentru bunastarea si siguranta fiecaruia. Pentru a veni in ajutorul clientilor nostri, ING Bank a dezvoltat si implementat constant instrumente de educatie financiara intr-un limbaj usor de inteles si accesibile”, spune Maria Cristina Matei, (foto) Director Executiv Retail Banking, ING Bank Romania.
Nu in ultimul rand, 86% dintre respondentii romani (vs. 80% global) au declarat ca se regasesc in totalitate in descrierea aferenta scorului obtinut la FQ test. Este interesant de notat, in acest context, diferenta semnificativa dintre rezultatele auto-evaluarii realizate de respondenti inainte de parcurgerea FQ test si rezultatele obtinute efectiv prin testare. Astfel, daca 9% dintre romani s-au auto evaluat ca fiind „foarte buni in privinta administrarii banilor”, rezultatul FQ test a demostrat ca procentul este de trei ori mai redus. In mod similar, doar jumatate dintre cei care au apreciat ca sunt „destul de priceputi” in administrarea banilor s-au incadrat in acest profil in urma FQ test.