Ti-ar placea sa ai cel mai bun prieten o piatra, pe care sa o iubesti neconditionat, sa o ingrijesti si chiar sa dormi cu ea?
Acesta este una dintre cele mai "speciale" idei cu adevarat de milioane cu care Gary Dahl a facut bani din piatra seaca. La propriu.
Ideea vanzarii unei pietre a parut ridicola la prima vedere, insa, Gary Dahl a gasit modalitatea perfecta prin care a transportat o roca in milioane de dolari, intr-o perioada relativ scurta, de cateva luni. Dahl, fost executiv intr-o agentie de publicitate, vinde pietre pe post de animale de companie, pentru 3.95 dolari. Profitul pentru fiecare vanzare este de 3 dolari.
Ce este asa special la aceste pietre, in afara pretului?
Omul de afaceri a vandul rocile ca animale de companie, pe care nu trebuie sa le ingrijesti. Acesta a completat pachetul "Pet Rock" cu un manual si instructini de folosinta, i-a adaugat accesorii precum un pat de paie in care piatra ar putea sa doarma, si chiar o cutie de transport pentru animale.
Pietrele personalizate au prins imediat la public, iar succesul a venit instant, transformandu-se, in 1975, intr-un trend extrem de "la moda".
Primul smiley-face a zambit catre lume inainte de 1971.
Doi frati, Bernard si Murray Spain, au dat viata fetei colorate in galben si au descoperit potentialul imens al acestei iconite ce emana optimism si fericire.
Dorind sa inceapa o afacere cu un magazin, Bernard si Murray au cumparat drepturile de autor pentru smiley-face si au adaugat marcii tag-line-ul de "Have a nice day" (n.r: O zi buna). De aici si pana la imbogatire a fost doar un pas. Un pas al campaniilor de raspandire a imaginii peste tot.
Smiley-ul galben a impanzit atunci zona, iar acum, intreaga lume. Era prezent si atasat pe orice obiect, aparea impreuna cu orice serviciu, si ura tuturor "O zi buna". Moftul galben a atins punctul culminant in anul 1971, cand isteria vesela a adus 50 de milioane de dolari in contul fratilor Spain. Un an jumate mai tarziu, moda s-a schimbat, iar iconitele au intrat intr-un colt de umbra, insa, si astazi, acestea sunt recunoscute si folosite de intreaga lume.
www.ifartmobile.com
iFart Apple
3/9
Cine ar putea crede ca s-ar putea face bani din ...flatulatii?
Iata ca Joel Comm s-a gandit la acest lucru, si a lansat "a doua generatie" a celebrei perne whoopee, dar de data aceasta, tehnologizata. Joel a dezvoltat o aplicatie pentru iPhone, denumita iFart, care functioneaza la fel ca predecesoarea sa. Trage parturi, si inca unele diversificate, astfel incat iti poti alege in functie de preferinta.
Rusinoasa aplicatie are un pret de 99 dolari, dar posesorii de iPhone nu s-au sfiit sa si-o achizitioneze. Cererea imensa a intrat si in atentia presei, vestea aparitiei unei astfel de aplicatii propagandu-se rapid. Tinerii din toata lumea pusi pe soti isi pot alege dintre 26 de feluri zgomote provocate de gazele la stomac, ele cuprinzand de la “Fart-a-Friend" (n.r: Partaie un prieten) pana la functia de inregistrare a parturilor.
Aplicatia a fost descarcata de 113.885 ori doar in primele doua saptamani. De aici si concluzia initiatorului: "Daca toata America ar dona atat cat au platit pentru descarcarea iFart, Haiti ar fi salvat".
In prezent, aplicatia a fost descarcata de peste 600.000 de ori, ce a adus companiei InfoMedia, detinuta de Joel Com, suma de 400.000 de dolari.
Wacky Wall Walker
4/9
Ken Hakuta ar trebui sa-i fie deosebit de recunoascator mamei sale, care i-a trimis drept cadou din China o jucarie aparent banala: o caracatita dintr-un plastic gelatinos care se lipea de pereti.
Fascinat de faptul ca jucarioara se lipeste de pereti si poate cobori pe orice zid, Hakuta s-a hotarat sa cumpere drepturile de autor in valoare de 100.000 de dolari, din China, si a inceput le comercializeze in zona DC.
Vanzarile s-au "tarat" spre linia de supravietuire, dar asta pana ce un reporter de la The Washington Post a dat peste produs si a scris despre el.
Articolul a generat unul dintre cele mai mari capricii de marketing din toate timpurile. Intr-o periaoda de doar cateva luni, mai mult de 240 de milioane de exemplare au fost vandute, aducandu-i lui Ken o avere de 80 de milioane de dolari.
Icanhascheezburger.com
5/9
Conceptul de a crea legende si de a face vedete din niste animalute surprinse in situatii ridicole, amuzante sau absurde, a inceput de la o poza a unei pisici foarte grase postate pe un site si s-a incheiat pentru Eric si Kari cu miliarde de dolari.
Scopul initial a fost de a o face cunoscuta "micuta" pisica si pentru alti oameni. Au urmat o serie de poze cu aceeasi pisica grasa ce incerca sa obtina un cheeseburger, in cele din urma vizitatorii incepand sa prezinte si alte si alte creatii proprii.
Apoi, a urmat crearea site-ului "Icanhascheezburger.com", numele domeniului venind de la textul pe care l-au atasat fotografiei initiale, " I can has cheezburger?"
Site-ul primeste in prezent mai mult de 35 de milioane de "vedete" pe luna si peste 8.000 de observatii zi de zi.
Dintr-o eroare prosteasca s-a nascut si Slinky Slinky, arcul ce a fost tranformat intr-o jucarie cunoscuta de toti copii.
Istoria incepe cand inginerul naval Richard James a scapat din mana un arc cu care lucra, pe care l-a urmarit cum coboara de pe masa, pe podea si apoi cum "merge" singur. Acest lucru l-a pus pe ganduri pe James, care, ajuns acasa s-a gandit la ce proprietati are otelul si cum ar putea sa-l imbunatareasca, pentru "a ii da viata".
In 1945, James lansa jucaria ce acum este cunoscuta in toata lumea. Astazi, arcul initial confectionat din otel, este inlocuit cu unul dintr-un plastic la fel de elastic si flexibil, iar griul metalic, de culorile curcubeului. Dar proprietatile ce l-au facut celebru au ramas aceleasi. Milioane de copii se pot bucura de simplitatea jucariei ce coboara singura treptele, de 60 de ani incoace.
O patura cu maneci. Aparent un accesoriu de vestimentatie banal ca un simplu halat de baie, Snuggie, avea sa devina noua moda al hainelor de stat in casa.
Articolul vestimentar a vandut peste 20 de milioane de exemplare in primul an. Cum a ajuns la aceasta performanta prosteasca idee care costa 19.95 dolari per pereche?
Unii cred ca acest "cult Snuggie" a ajuns sa fie cunoscut printr-o campanie de publicitate foarte bine pusa la punct. Zece milioane dolari au fost investiti in spoturi de informare, intr-o perioada de criza, in care lumea statea acasa, in fata televizoarelor. Vedete cum ar fi Jay Leno, Whoopie Goldberg si Ellen din"Ellen DeGeneres Featured" au purtat paturica cu maneci, astfel incat, toata lumea isi dorea asa ceva.
In scurt timp Snuggie a devenit si subiect de bancuri, glume si cadouri traznite, textura si culoarea initiala a paturilor putand fi personalizata si personificata.
http://www.milliondollarhomepage.com/
Pagina de un milion de dolari
8/9
Alex Tew este posesorul celei mai animate de bannere pagina web.
Povestea a inceput atunci cand, britanicul in varsta de 21 de ani a creat o pagina de start prin care a vandut publicitate cu 1 dolar pentru un milimetru de pixeli. Scopul a fost unul si mai nobil: Veniturile astfel obtinute aveau sa-l sustina la facultate.
Agentiile de publicitate au "devorat" instantaneu cazul de caritate al baiatului, pagina milliondollarhomepage.com umplandu-se de bannere mai mici sau mai mari.
Site-ul si-a vandut in totalitate spatiul de pixeli intr-un an.
Umple un sac cu fasole, acopera-l cu brana, pune-i ochi si urechi si un nume dragut si aseaza-l intr-un raft cu jucarii. Rezultatul? H Ty Warner, inventatorul Beanie Babies, a devenit celebru atunci cand a aratat lumii pentru prima data jucarioara simpatica.
Fara a face vreodata publicitate sau campanii sustinute, produsele sale nu s-au vandut in marile lanturi de magazine, astfel incat acestea erau greu de gasit si procurat, valoarea lor crescand odata cu cererea din ce in ce mai mare. Apoi Ty a retras de la vanzare majoritatea modelelor initiale, lasand pe piata cateva dintre acestea, ceea ce a ridicat pretul unui exemplar extrem de mult.
Ty a facut de pe urma pufoaselor saculetele cu fasole 700 de milioane de dolari, intr-un an. Credeti sau nu, dintre toate afarile ce au pornit dintr-o aparenta prostie, sau dintr-o idee ridicola, acesta s-a dezvoltat cel mai mult si a generat cea mai mare isterie in randul cumparatorilor.
Te-ai intrebat de unde vine inspiratia celor mai bune idei de afaceri? Descopera cele mai ciudate idei care au facut incredibil de multi bani, aparent dintr-o "prostie".