Facebook, cea mai populara retea de socializare din lume, a cunoscut in 2010 o evolutie impresionanta, numarul utilizatorilor crescand de la 337 de milioane inregistrati la inceputul anului,
la 585 milioane de conturi la finalul 2010, ceea ce inseamna o rata de
7,9 utilizatori si-au creat un cont in fiecare secunda a anului. Cei mai multi dintre utilizatori, 187,7 milioane, au o varsta cuprinsa in 18 si 24 de ani, urmati de cei intre 25 si 34 de ani, in numar de 154.5 utilizatori. Un trend foarte interesant se vede din partea persoanelor de peste 65 de ani, care devin tot mai interesate de a-si face cont in reteaua de socializare. In 2010, numarul persoanelor trecute de prima tinerete a crescut cu 124%.
In concluzie, dinamica de abonare, de creare de conturi si de utilizare a Facebook cunoste un boom continuu, rata de utilizare in randul tuturor categoriilor de public fiind in continua crestere.
Companiile au folosit aceasta oportunitate, transformand reteaua intr-un adevarat instrument de marketing. Cele mai multe dintre brandurile lumii au o pagina de Facebook, unde isi tin la curent clientii cu ultimele noutati.
Un top al celor mai indragite branduri de pe Facebook a fost realizat de
socialbakers.com, si releva faptul ca marca
Coca Cola a atras pe pagina sa 21.6 milioane de fani , numar echivalent aproximativ cu populatia Romaniei.
Al doilea brand cu cei mai multi "prieteni" online este
Starbucks, cu 19 milioane de fani.
Oreo completeaza podiumul cu un numar de 16.2 milioane de fani. - Din top 10 al companiilor-brand ce au cont in reteaua de socializare mai fac parte Disney, Red Bull, Skittles, Converse All Stars, Victoria`s Secret, Converse si iTunes.