Luxul s-a nascut in 1854.

Dincolo de entuziasmul permanent pentru creatie, abilitatea de a achizitiona brand-uri cu traditie in industria fashion, este de fapt explicatia marilor realizari acumulate sub o cupola celebra a stilului - Louis Vuitton.

Pentru cel mai iubit reprezentant al luxului, anul 2007 reprezinta a 153-a aniversare a succesului. Crizele economice, scaderea turismului, avalul produselor contrafacute..., nimic nu pare sa afecteze expansiunea LV la nivel mondial. Brand-ul, detinator a mai mult de doua treimi din veniturile imperiului francez LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), continua sa fie un model important pentru afacerile de top. LVMH este un conglomerat al produselor cu notorietate, care cuprinde, printre altele, lantul de magazine Sephora si publicatia economica Tribune. Primul brand achizitionat este Chateau d'Yquem, a carui istorie in industria vinurilor incepe din 1593.

Formata in 1987 ca urmare a parteneriatului Louis Vuitton - Moet Chandon (marele producator de sampanie) si Hennessy (leader in industria cognac-ului), 'federatia brand-urilor' a ajuns la profituri de peste 16 miliarde $. Astfel, Bernard Arnault, CEO LVMH, s-a clasat in randul celor mai bogati oameni ai lumii, cu o avere estimata la 21.5 miliarde $. Ferindu-se de agitatia vietii care pulseaza sub bliturile curiosilor, el declara adesea cu satisfactie: 'Produsele noastre fac oamenii sa viseze'.

Pentru Vuitton povestea a inceput in 1854. Anticipand importanta turismului in societate, Louis Vuitton a infiintat la Paris o firma cu acelasi nume si si-a inceput activitatea ca producator de accesorii travel. De aici pana la inscriptionarea celebrei monograme bej-maronie 'LV' pe cele mai 'purtate' genti din lume, nu a fost decat o chestiune de timp. Recunoasterea marcii s-a datorat in mare parte si castigarii unei medalii de bronz la World Fair din 1867 si a unei medalii de aur la World Fair din 1889, ambele desfasurate la Paris. Dupa moartea lui Louis in 1892, fiul sau Georges a preluat compania si a trecut cu succes prin jungla afacerilor, propulsand-o drept cea dintai marca de designer. Monograma distinctiva de inspiratie japoneza a produselor originale a fost creata in principal din pricina concurentei acerbe pentru comercializarea falsurilor.

Stilul unic Vuitton a fost foarte apreciat mai intai de Eugenie, sotia imparatului Napoleon al III-lea, care i-a introdus numele printre reprezentantii cu 'sange albastru' ai societatii. Dupa inaugurarea Canalului Suez de regina, faima brand-ului s-a extins la nivel mondial, iar competitorii nu au ezitat sa profite. In mod ironic, celebra monograma este astazi cel mai 'copiat' accesoriu de lux. Cunoscut in special pentru gentile sale cu design specific, colectiile Vuitton includ o gama mult mai larga de produse dedicate ambelor sexe.

Aventura succesului a continuat cu debutul lui Vuitton in Japonia, in 1978, pentru ca 30 de ani mai tarziu, afacerea cheie a industriei de lux sa fie sustinuta in proportie de 70% de clientii japonezi, americanii situandu-se pe locul al doilea. Pasiunea asiaticilor pentru Louis Vuitton este atat de mare incat se poate vorbi despre un 'cult' al brand-ului. Ca urmare, in 2002 s-a decis ca principala reprezentanta a marcii sa fie amplasata pe Omotesando Avenue, Champs-Elysees-ul japonez. La lansarea sa au participat, asa cum probabil se anticipase, peste o mie de persoane.

Cu 322 de magazine in 52 de tari, Louis Vuitton continua sa faca furori. Devotat spiritului sau unic, brand-ul a intrat cu succes in China (1992) si India (2003) devansand orice alt competitor de profil. Insa riscul tentativelor de a castiga teren pe piete noi ca Vietnam sau Africa de Sud, unde marcile nu sunt valorificate la potentialul lor maxim, este una dintre caracteristicile distinctive Vuitton. Astazi, peste 10.000 de angajati ai companiei contribuie la ceea ce marcheaza 153 de ani de pasiune si rafinament, celebrate pe cele mai renumite podiumuri ale lumii, alaturi de 'crema' industriei fashion.

Foto: asos.com
Articol de Alina Boicu


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.