Yuppy29 Ianuarie 2015de Violeta Olteanu

Lectura de un minut

Un asteroid urias a trecut aseara pe langa Pamant, iar astronomii au avut o surpriza de proportii: asteroidul avea propria sa luna.

Se numeste 2004 BL86, are o latime de aproximativ 500 de metri si a trecut pe langa Pamant in noaptea de 26 spre 27 ianuarie, la o distanta de 1.2 milioane km, de trei ori distanta de la planeta noastra la Luna. Asteroidul a trecut suficient de aproape de planeta noastra pentru a putea fi observat cu un telescop de mici dimensiuni.

Foto: NASA

Ateroidul 2004 BL86 a fost descoperit in 2005 de Lincoln Near-Earth Asteroid Research, in White Sands, New Mexico. Acesta este corpul ceresc de cele mai mari dimensiuni care va trece pe langa Pamant pentru urmatorii doua sute de ani.

Descoperire neașteptată: gaură neagră aflată foarte aproape de Pământ
Descoperire neașteptată:...

Corpul ceresc a fost atat de mare incat avea o mica Luna, de aproximativ 70 de metri, gravitand in jurul acestuia. Cu ajutorul datelor obtinute prin radar, astronomii au reusit sa calculeze dimensiunea, forma, directia de rotatie, caracteristicile suprafetei, precum si orbita asteroidului.

Foto: NASA

“Asteroizii sunt corpuri ceresti extrem de interesante. Nu numai ca, in trecut, au contribuit la formarea vietii pe Pamant, datorita apei din care sunt compusi, dar in viitor vor deveni resurse valoroase datorita mineralelor pe care le contin.”, a spus Don Yeomans de la JPL Near Earth, potrivit site-ului iflscience.com.

Imagini senzaționale cu Luna de flori, ultima SuperLună din 2020