Sa termine si cei mici cu prostiile, ca nimic nu e neted si frumos asa cum cred ei.

E criza. Asa ar trebui sa inceapa fiecare povestioara (a se citi "compunere") care concretizeaza o tema pentru acasa data de profesor unui copil aflat dupa primii ani de scoala. Gata cu "e primavara", "e vara", "e un cer senin..." Sa termine si cei mici cu prostiile, ca nimic nu e neted si frumos asa cum cred ei.

Pe timp de criza, se cauta solutii. De obicei, cand o companie se afla la ananghie, se concentreaza si reuseste sa scoata un produs care se vinde extraordinar de bine, incat se salveaza. Organismul uman are asa-numitii hormoni de stres, care il ajuta sa se mobilizeze si sa scape cu brio de situatiile tensionante. Nimanui nu-i place criza, fie ca vorbim de mase (si considerati statul ca o companie) sau de indivizi (si ne legam de exemplul cu hormonii). De unde tragem concluzia ca trebuie sa scapam de ea. Incearca si altii de luni bune, dar nu vor reusi mare lucru. De acolo de sus, ei vad altfel treaba. Nimic nu trebuie sa fie prea complicat, atlfel incinge legaturile intre neuroni sau nu cauzeaza nimic pentru ca ele lipsesc. Asadar, avem nevoie de solutii simple si pentru ca ele sa existe, ne trebuie sfaturi simple.

Stim prea bine ca tara asta ar putea sa traiasca din turism, pentru ca avem munti, rauri, mare, dealuri, partii cu zapada, monumente, cladiri vechi incarcate cu istorie, un Dracula, un Brancusi, un Eminescu. Oameni mari, peste cei care astazi se cred oameni mari. O domnita blonda a investit in reclame frumoase pe posturile TV europene, s-au bagat milioane intr-un site, in fluturasi, in bannere. Nu asa se face promovarea eficienta, pentru ca nu vine nimeni. Nu ajung strainii aici cu bani pe care sa ii lase la noi, apoi sa se intoarca la ei si sa spuna, prin viu grai, ce tara minunata au vizitat.

Primul sfat pentru iesirea din criza este o promovare cinstita a turismului romanesc. Sa vedem pe Eurosport reclame in care, pe plaja, un Ghita mananca porumb fiert si ascunde coceanul in nisip copiind actiunea pisicilor, cum sparge el seminte, cum bea bere si arunca paharele prin valuri, cum se uita mandru ca cel mic ii seamana si procedeaza exact la fel. Sa promovam muntii de gunoaie de langa calea ferata, de prin rauri, din paduri. Sa aratam cat de sigur este sa iesi seara din casa pentru o plimbare prin oras, cand la colt de bloc stau cativa colorati ascultand manele si strigand dupa fete, cat de in siguranta iti sunt bunurile in mijloacele de transport in comun. Sa le spunem si cat de eficient intervine politia in unele cazuri, cand sunt mana in mana cu cercopitecii cu ceafa de bizon. Puneti cearceasul pe nisipul curat, dragi turisti straini si rugati-va sa nu va calce cineva cu masina de teren. Cineva din clasa elevata de mai sus. Sa le spunem ce drumuri impecabile avem, ce spitale, ce scoli. Sa fim sinceri.

Citeste si:
De ce va investi Ungaria 100 de milioane de euro în turismul din...
Ungaria va investi 100 de...

Facand aceasta promovare bine gandita, vom starni cu siguranta curiozitatea lumii intregi. Vor veni aici si vor cheltui macar un dolar sau un euro. Macar din mila.

- va urma -


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.