Chiar daca ar putea parea de domeniul science fiction-ului, cei de la Bosch lucreaza la dezvoltarea unei tehnologi care va putea reduce riscul accidentelor auto.

Chiar daca ar putea parea de domeniul science fiction-ului, cei de la Bosch lucreaza la dezvoltarea unei tehnologi care va putea reduce riscul accidentelor auto prin prevenirea situatiilor care pot deveni periculoase. Este demonstrat ca atunci cand un pericol se observa mai devreme, timpul in care soferul poate reactiona este mai mare. Astfel, pericolul poate fi evitat sau macar repercusiunile sale diminuate. Insa in momentul in care un sofer se afla in fata unei posibile coliziuni, s-a constatat ca acesta nu va reactiona, din cauza socului. In urma unui studiu a reiesit faptul ca in majoritatea accidentelor rutiere soferul nici macar nu a apasat pedala de frana.

Solutia la care s-au gandit cercetatorii de la Bosch este un sistem numit PSS - sistemul de anticipare a pericolelor. Tehnologia acestuia va avertiza soferul din timp asupra unei situatii limita, astfel incat acesta sa poata reactiona sau chiar sa intervina in cazurile extreme pentru prevenirea unui accident.

Tehnologia PSS este de fapt un radar de ultima generatie care va monitoriza zona din apropierea masinii. In urma informatiilor primite si a prelucrarii lor se va putea recunoaste o situatie care devine amenintatoare pentru siguranta celor aflati in interiorul automobilului.

Metoda de actiune a PSS se va desfasura in 3 etape. In prima faza PSS (PBA) va pregati masina pentru oprirea de urgenta. Cea de-a doua etapa (PCW) va consta in avertizarea soferului printr-o frana de scurta durata, semnale auditive si luminoase sau printr-o tensionare scurta a centurii de siguranta. In cazul in care sistemul nu inregistreaza nicio reactie, se declanseaza cea de-a treia etapa (PEB), iar sistemul PSS va frana de urgenta in locul soferului care nu a reusit sa reactioneze la timp.

Viitorul nu este atat de departe: prima faza a asistentei de urgenta, PBA - Predictive Brake Assist, va intra in productie la sfarsitul acestui an, PCW (Predictive Collision Warning), ce-a de-a doua masura de siguranta, fiind inca in lucru pana anul viitor.

Insa cei de la Bosch nu vor sa se opreasca aici, ci anunta ca noi sisteme electronice vor contribui la reducerea numarul de accidente, urmatoarea tehnologie pe care acestia intentioneaza sa o dezvolte constand in asistenta la impactul lateral, in spate sau multiplu, care ar putea cauza rasturnarea automobilului.

In acest mod, tehnologia deja existenta impreuna cu cea pe care inginerii de la Bosch o vor dezvolta, masina va fi inconjurata si aparata de un „ochi protector” menit sa reduca riscurile care pot aparea in timpul condusului.

Articol de Andrei Dutulescu


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.