Tu nu te-ai saturat de filme politiste pline de clisee? De super-eroi devotati intru totul unor cauze nobile, de lupte prin alte galaxii sau animatii dragalase?

Recenzie film: Fighting

Daca ai vrea sa schimbi putin registrul fara sa te arunci cu capul inainte intr-un abis filosofic, atunci ti-as recomanda spre vizionare filmul Fighting, o drama romantata si pe alocuri amuzanta despre un tanar pe nume Shawn care se ocupa cu vanzarea unor produse de calitate indoielnica, pana in momentul in care il cunoaste pe Harvey, care ii promite sume mari de bani, daca acesta este dispus sa lupte.

Dupa cum sugereaza si titlul filmului cred ca-ti poti da seama ca Shawn accepta insa ceea ce face filmul interesant nu sunt scenele de lupta, care de altfel nu sunt foarte spectaculoase ci mai degraba povestile intortocheate ce inconjoara personajele importante.

Deci, in mod paradoxal, Fighting este un film mai degraba axat pe relatiile dintre proagonisti si felul in care fiecare se descurca cu trecutul sau, imbratisand prezentul. Cu toate ca inceputul este destul de vag, cu trecerea minutelor fiecare personaj devine tot mai clar si mai profound, desigur, fara a te introduce in vreo analiza amanuntita ci doar dand o noua dimensiune peliculei.

Citeam pe undeva ca rolurile sunt prost jucate insa nu pot sa fiu de accord cu aceasta afirmatie din considerentul ca nu toti vorbim ca si cum am fi terminat Harvard-ul, ceea ce inseamna ca dialogurile din film sunt adesea destul de plictisitoare sau enervante, adica exact cum sunt si in realitate cu anumiti oameni.
Oricum, vreau sa spun ca actorii se descurca bine, si dintre ei, merita amintiti: Channing Tatum, Terrence Howard, Zulay Henao si Luis Guzman.

Drama care i-a grăbit sfârșitul lui Aurelian Andreescu. Cântărețul...
Drama care i-a grăbit...

Si pentru ca in Fighting nu trebuie uitate momentele de lupta, trebuie sa spun ca acestea sunt si ele inspirate din realitate, fara piruete marca Jackie Chan sau manevre cum vezi in filmele cu Steven Seagal. Ai parte doar de lupte corp la corp, uneori amuzante, alteori banale, dar niciodata prea dure, filmul fiind adresat unei categorii de varsta de peste 15 ani mai degraba datorita ideii decat luptelor. In plus, pelicula de fata nu este una in genul Rocky sau orice alt film in care personajul principal sa se antreneze pentru marea lupta sau in care sa se iveasca mari rasturnari de situatie sau momente prea tensionate.

Oricum, Fighting mi s-a parut un film ok de urmarit intr-o miercuri, intr-o sala mica de cinematograf si o iesire interesanta din rutina. O experinta noua destul de interesanta, dar care este adresata predominant baietilor. Asa ca daca vrei sa mergi la filmul asta cu prietena, poate ar fi mai bine sa-ti regandesti strategia intrucat nici o reprezentanta a sexului frumos nu vrea sa-l vada pe Channing Tatum accidentandu-si fata.

Avertisment DSP: Apă de băut contaminată. Singura acțiune făcută de...
Avertisment DSP: Apă de băut...

Totusi, daca decizi sa-ti iei si prietena poate n-ar strica sa-ti iei si o pereche de dopuri penru urechi ca sa n-o auzi cand se tot plange. In rest, totul ar trebui sa fie bine si eu iti urez vizionare placuta.