"Omul sfinteste locul"... de munca!

“Omul sfinteste locul”... de munca! Asa ar trebui completat cunoscutul proverb care atesta amprenta valorilor personale asupra mediului in care traim si lucram.

Te-ai angajat recent si nu-ti place atmosfera in companie sau colegii? Inainte de a lua decizia radicala de a schimba din nou locul de munca, cantareste cateva aspecte a caror importanta poate nu ai realizat-o inca.

Se poate intampla oricui sa fie proaspat angajat sau de mai putin de jumatate de an in cadrul companiei si sa aiba senzatia ca jobul repectiv este sortit esecului. Te gandesti ca ai facut un pas gresit si cauti o iesire, orice iesire? Inainte de a face asta, pregateste-ti urmatorul salt astfel incat sa aterizezi cat mai bine.

Economia este in crestere continua. Este firesc sa te atraga din ce in ce mai mult ofertele si posibilitatile de dezvoltare din cadrul altor companii, fata de actualii tai angajatori. Inevitabil, aceste tentatii te vor indemna sa-ti pregatesti plecarea din cadrul firmei in care lucrezi. Iata un check-list pe care ar fi bine sa-l parcurgi inainte de a te deveni complet demotivat si a incepe sa-ti scrii demisia:

1. De ce ai plecat de la ultimul loc de munca?
2. Ce sperai sa gasesti la noul loc de munca?
3. Ce tipar sau forma de probleme intampini pe care le-ai intampinat si la locul precedent de munca?
4. Deoarece te-ai “luat” in primul rand pe tine insuti, cand ai plecat de la ultimul loc de munca, ce responsabilitate iti poti singur atribui pentru faptul ca unele aspecte nedorite se regasesc si la noul loc de munca?
5. Daca nu ai nicio sansa sa pleci, dar in schimb ai locul de munca garantat, sa presupunem (prin absurd) urmatoarele: locul tau de munca este sigur si nu poti pleca niciodata de acolo. Ce poti face TU astfel incat sa schimbi atmosfera din birou intr-una care sa-ti placa?
6. La ce esti dispus sa renunti daca aceasta inseamna sa ajuti la crearea atmosferei dorite?
7. Stiind ca acolo unde sunt multe probleme sunt si multe oportunitati, ce esti dispus sa faci pentru a fructifica oportunitatile?
8. Daca totusi vrei sa iti schimbi locul de munca, ce vei face pentru a te asigura - in masura in care te poti “asigura” - ca nu intri intr-o companie unde sa gasesti exact aspectele nedorite?
9. Stiind ca procesul de angajare poate dura intre 3-5 luni pentru un post non-managerial, si intre 4-8 luni pentru un post managerial, cum vei proceda astfel incat sa nu ramai fara activitate si fara resurse pe durata cautarii?
10. Un job mai scurt de doi ani nu este considerat o experienta semnificativa. Cum vei depasi acest obstacol in cautarea ta, daca nu stii sa te prezinti bine, daca nu ai o retea buna de cunostinte sau pile si daca iti dai demisia fara sa ai deja contractul semnat cu noua companie?

Citeste si:
TOP 20: lucruri pe care sa nu i le zici unei femei!
TOP 20: lucruri pe care sa nu...

Daca, dupa toate cele de mai sus, ai senzatia ca incerc sa te descurajez sa parasesti actualul tau loc de munca (pe motiv ca atmosfera sau colegii nu sunt pe placul tau), este adevarat. Am acest punct de vedere pentru ca “pretentiile” noastre sunt de multe ori subiective si atitudinea poate fi gresita. Ne asteptam ca ceilalti sa se schimbe, in functie de asteptarile noastre si uitam ca propria persoana este aceea pe care o luam, care ramane constanta, cand ne schimbam locul de munca

Vedeti, prima intrebare pe care trebuie sa ne-o punem este: nu cumva sunt eu cel care nu ma adaptez la mediul de lucru actual? Aceasta, inainte de a concluziona ce nu-mi place MIE in situatia de fata! In loc de “cum ar trebui sa se schimbe colegii si atmosfera pentru a-mi fi mie pe plac” ar trebui sa ne gandim “cum pot eu contribui la buna dispozitie si buna colaborare cu ceilalti”.

Citeste si:
Calendar al erotismului masculin in functie de ziua de nastere
Calendar al erotismului...

Daca suntem in cautarea acestor oportunitati, in care noi sa fim cei care ne adaptam, si nu colegii sau compania la preferintele noastre, vom descoperi ca situatia se vede cu totul altfel. Practic, este vorba despre celebra atitudine “pro-activa” despre care vorbesc specialistii...

Satisfactiile nu vor intarzia sa apara. Vom fi motivati, in fiecare zi, sa comunicam in mod constructiv si placut cu un coleg, sa imbunatatim o procedura, sau modul in care o procedura de lucru este aplicata. Ne va face placere sa ajutam un coleg care este presat de timp si care ne roaga sau ne cere grabit sa facem ceva ce nu este scris in fisa de post.

Cu o astfel de abordare, mie personal si celor din jurul meu, de-a lungul carierei, ni s-a confirmat fara nici un dubiu valoarea, in compania in care lucram. In final, am obtinut recunoasterea meritelor personale, plus atmosfera pe care ne-o doream inca de la inceput.

Citeste si:
yBlog: Recunoaste!
yBlog: Recunoaste!

Dupa aproape 10 ani de experienta manageriala in companii multinationale pot spune ca nu am trait satisfactie mai mare, atat personala cat si pentru alti colegi, decat aceea de a contribuit la crearea unor echipe de oameni exceptionali. Chiar si atunci cand aveam de a face cu situatii iesite din comun, in care, impreuna, am reusit sa schimbam lucrurile in mai bine.

Situatiile au fost iesite din comun pentru ca majoritatea profesionistilor din afara companiei afirmau ca nu isi doresc un serviciu unde nu se gasesc suficiente resurse (bani sau personal) pentru a obtine rezultatele dorite. Tocmai in aceste situatii trebuie sa dai tot ce ai mai bun si demonstra ce poti cu adevarat.

Paradoxal, tocmai unele provocari si companiile cu resurse restrictive te pot ajuta sa te dezvolti profesional. In situatia asta ai nevoie de un singur sprijin, de un manager sau un coleg mai experimentat care sa-ti exploateze abilitatile.

Citeste si:
10 gafe la intalnire
10 gafe la intalnire

Succes!

Autor: Eduard Radu, initiatorul primului centru privat de servicii de consiliere in cariera din Romania. Pentru a afla mai multe informatii vizitati www.careerexperts.ro

Sursa: eJobs

Click pentru a citi si alte articole pe eJobs:

1. Rezolvarea conflictelor la locul de munca
2. Cel mai bun moment sa te angajezi
3. Cati bani valorezi ca angajat


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.