Pana acum putini ani modelele de lux cu motoare cu 4 cilindri erau o blasfemie. Nu se potrivea o berlina de 5 metri, scumpa, finisata impecabil, cu imaginea comuna a unui motor cu 4 cilindri.

Dar acum e altceva. Mercedes are cel mai economic sedan de lux, cu 4 cilindri, iar Audi vine cu cel mai economic model din gama A8, sub a carui capota este montat un 4 cilindri de doar 2 litri.

Si, daca ne uitam, la valorile de consum, e clar ca e o cu totul alta era. Una in care banii nu mai cumpara doar luxul, ci si o eficienta mai mare.

Audi A8 Hybrid a fost anuntat inca de la debutul noii generatii A8, iar nemtii spun ca productia de serie a masinii va debuta in 2012. Sub capota este motorul de 2 litri TFSI, care produce 211 CP si 350 Nm, ajutat de un motor electric de 54 CP si 210 Nm. Puterea maxima a ansamblului este de 245 CP si 480 Nm.

Masina poate rula si in modul pur electric, cu o viteza maxima de 100 km/h si pentru maxim 3 kilometri la o viteza constanta de 60 km/h. Asadar, Audi A8 Hybrid nu bate recorduri la mersul fara noxe, dar motorul electric ajuta la obtinerea unui consum foarte bun, chiar incredibil de bun pentru o masina pe benzina, din aceasta clasa. Doar 6,4 litri/100 km.

Performantele sunt la un nivel mediu, dar suficiente. 0 – 100 km/h in 7,7 secunde si 235 km/h viteza maxima. Cert este ca cine va da o gramada de bani pe Audi A8 Hybrid (inca nu se stie exact cat costa) in mod sigur nu este interesat in principal de performante.

multumim motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.