Aproape 110.000 cai putere si 7.600.000 Newton-metru. Acestea sunt cifrele celui mai puternic motor diesel fabricat vreodata, utilizat la propulsarea navelor.
Numele Wartsila-Sulzer RTA96-C nu va spune multe. Ei bine, este vorba de cel mai puternic motor diesel construit vreodata.
Este vorba de fapt de un propulsor turbodiesel in doi timpi disponibil in versiuni de la 6 la 14 cilindri in linie si este folosit pentru motorizarea navelor maritime, mai exact a transportoarelor imense de containere de marfa.
Cateva date tehnice: 1.820.000 cmc cilindree unitara. In aceste conditii, cilindreea totala a versiunii cu 14 cilindri este de 25.480 de litri. Puterea maxima a acestei versiuni ajunge la (tineti-va bine!) 108.920 de cai putere, in timp ce cuplul maxim este de 7.6 milioane Nm. Regimul de turatii al cuplului maxim este de 102 rpm, acelasi ca in cazul puterii. Masa: 2.086 tone. Trecand la cifrele consumului de combustibil, vorbim de un consum mediu de 6000 de litri/ora, vorbim de unul dintre cele mai eficiente motoare din lume (randamentul sau total fiind de 50%).
Un articol de Mircea Mester
Sursa: automarket.ro
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Un nor de praf saharian a ajuns în România. Oamenii au numit-o „ploaie cu...
Sursa: wall-street.ro
-
Pregătiri de Iepuraș: Cele mai frumoase 20 de piese vestimentare pentru...
Sursa: kudika.ro
-
Băncile europene au avut un an record în 2023
Sursa: futurebanking.ro