Sport 24 August 2016 15:45
Pentru prima oara in istoria de 85 de ani a baschetului din Romania, nationalele masculine si feminine au o identitate de brand. Aceasta premiera pregateste drumul performantei baschetului romanesc.

De astazi, putem sa numim echipa nationala masculina „Vulturii” si echipa nationala feminina „Acvilele”. Imnul Nationalei este „Tot Mai Sus”, melodie semnata GuessWho feat DeMoga.

Asumarea unei identitati inseamna asumarea unor valori: identitatea echipelor nationale de baschet aminteste de principalul simbol de pe stema Romaniei. Acvila de munte, popular numita si vultur (vulturul de piatra, vulturul iepurar), apare in arta heraldica valaha inca din cele mai vechi timpuri si inspira valori precum agilitate, putere si inteligenta.

„Prezentarea noii identitati oficiale a celor doua echipe nationale de baschet reprezinta nu doar un moment istoric al unei federatii cu traditie, ci si o etapa care marcheaza revenirea baschetului autohton in sportul de performanta la nivel continental. Am vrut sa marcam momentul participarii Romaniei la un turneu EuroBasket 2017, cu atat mai mult cu cat ultima oara cand asta s-a intamplat a fost in 1987. Identitatea vizuala a nationalelor de baschet reprezinta trei vulturi, simbolizand agilitatea, curajul jucatorilor, dar si munca in echipa si inaltimile pe care vrem sa ducem acest sport in Romania”, spune Horia Paun, Presedintele Federatiei Romane de Baschet.

Cum baschetul este sportul in care trebuie sa stii „sa zbori”, noua identitate este lansata sub sloganul "Romania prinde aripi".

Potrivit unui comunicat remis 9am, Vulturii si Acvilele vor intra de acum pe teren pe melodia „Tot mai sus”, semnata de GuessWho feat DeMoga, ceea ce indica directia in care se indreapta acest sport din ce in ce mai popular in tara noastra, aflat imediat dupa fotbal in ceea ce priveste numarul sportivilor legitimati. Meciul Romania – Israel al Echipei Nationale de Baschet Feminin a Romaniei, organizat in luna noiembrie a.c., in Cluj-Napoca, este prima competitie in care se va juca purtand noul brand.

„Ca partener principal al baschetului romanesc, Banca Transilvania saluta noua identitate a echipelor nationale. Le dorim acestora sa se identifice cat mai mult cu simbolurile pe care le poarta de acum inainte, sa fie agile si invingatoare” declara Ömer Tetik, Directorul General al Bancii Transilvania.

Citeste si:
CSO Voluntari este singura participantă a României în Basketball...
CSO Voluntari este singura...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.