Firmele românești de transport vor să angajeze șoferi ucraineni de TIR
Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a cerut Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - MTI și Ministerului Afacerilor Interne – MAI să introducă măsuri urgente prin care documentele conducătorilor auto eliberate în Ucraina să fie recunoscute la nivel european pentru ca șoferii ucraineni să poată activa. Mai exact, companiile de transport din România urmăresc să angajeze cât mai repede mii de șoferi ucraineni de TIR.
Potrivit comunicatului Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, domeniul transporturilor rutiere din țară duce lipsă de conducători auto profesioniști de mai bine de câțiva ani. Această situație s-a acutizat în special în perioada pandemiei de coronavirus, pe fondul provocărilor importante legate de începerea aplicării Pachetului Mobilitate 1 și situației critice din cauza declanșării războiului din Ucraina.
Potrivit unui sondaj realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere – IRU din acest an, România este una dintre țările din Europa care are de suferit din cauza lipsei conducătorilor auto profesioniști. IRU a estimat un deficit de circa 71.000 de posturi de conducători auto profesioniști neocupate la companiile românești de transport rutier.
După invazia forțelor armatei ruse în Ucraina, sute de mii de ucraineni au fugit din țară fără a ști încotro se îndreaptă. Taberele de voluntari din țările vecine Ucrainei s-au mobilizat și i-au primit pe refugiați. Unii dintre aceștia și-au continuat drumul fiind adăpostiți de rude, prieteni, cunoștințe în alte țări, iar o mare parte dintre ei au rămas pe drumuri fără nicio idee cum ar putea să își continue viața.
Ucrainenii, discurs duplicitar în ceea ce privește dragarea...
Pentru a supraviețui, refugiații au luat viața de la zero. Au început să se angajeze care și pe unde. Din acest punct de vedere, femeile din Ucraina au găsit mai ușor și mai rapid locuri de muncă. În cazul bărbaților, lucrurile au fost mai complicate. Fiind disponibile atât de multe brațe de muncă dornice de a aduce un venit în casă, companiile românești de transport își doresc să suplinească această lipsă de personal și totodată, să le ofere un loc de muncă refugiaților.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Când nu mai poți avea încredere în nimeni... ai încredere în sufletul tău
Sursa: kudika.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
George SmartEU oferă acces la informații despre fonduri europene
Sursa: futurebanking.ro
-
România ar putea avea un nou punct de trece a frontierei cu Ungaria....
Sursa: wall-street.ro