Lucrătorii CFR care se ocupă cu repararea locomotivelor au organizat în această dimineață o grevă spontană din cauza salariilor mizere
Lucrătorii CFR au organizat o grevă și s-au oprit din lucru
O grevă spontană a izbucnit în această dimineață în București, Brașov, Sighetul Marmației, Cluj, Arad, Craiova. Mai bine de 1.000 de angajați CFR au oprit lucrul. Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, a declarat că oamenii au recurs la grevă deoarece sunt nemulțumiți că li s-au înghețate salariile și nu mai au bani pentru cheltuielile zilnice.
"Cei intrați în grevă au salariul minim, nu înțeleg de ce oameni calificați nu pot să își mai asigure existența. Toate prețurile au crescut, facturile cresc, iar ei nu mai au cu ce să le plătească. Peste tot, în UE, în 201, țările s-au lăudat cu infrastructură modernă și cu trenuri noi care circulă cu viteză. La noi trebuie schimbate o treime din trenuri și proiecte pentru celelalte două treimi și nu s-a făcut nimic", a declarat sindicalistul.
Trenurile circulă cu mari întârzieri
Greva a generat și un haos în rândul circulației trenurilor. La începutul protestului, trenurile circulau conform orarul stabilit, însă au început să intervină întârzieri, cea mai mare înregistrată de până acum a fost de 60 de minute. Însă există probabilitatea ca timpul de așteptare să crească și să intervină mai multe probleme pe căile ferate.
Între timp, angajații de la CFR Infrastructură s-au alăturat protestului. Rodrigo Maxim a spus că dacă muncitorii care repară locomotivele vor mai opri lucrul, nu vor mai fi locomotive pentru trenuri și nu se va mai putea circula.
Care a fost reacția ministrului Transporturilor la acțiunea muncitorilor CFR
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că a purtat o discuție cu directorii generali și economici de la CFR, pe tema datelor economice reale.
Salariile angajaților CFR se vor majora la finalul acestui an
„Este evident că sunt Companii în dificultate. Asta este realitatea și nu trebuie să o ascundem. Anul viitor toate Companiile, fie că vorbim despre CFR Infrastructură, fie că vorbim despre CFR Călători sau CFR Marfă, trebuie să treacă printr-un proces de eficientizare economică. Și asta în acord cu prevederile PNRR. Sunt deschis la dialog dar bazat pe argumente economice sustenabile și nu pe poziții de forță. Bineînțeles că dialogul va continua până la găsirea celor mai bune soluții. Toate modurile de transport sunt prioritare pentru mine”, spune Grindeanu despre cea ce le-a transmis, luni, sindicaliștilor de la CFR.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro