Companiile care pun la dispoziția clienților servicii de transport pentru marfurile agabaritice efectuează expediții cu încărcături de dimensiuni și greutăți peste maximele admise de lege, pe baza reglementarilor stipulate în Ordonanța de Guvern nr. 43/28.08.1997.

Mărfurile agabaritice sunt utilizate în proiecte complexe, din domenii de activitate vaste, precum: domeniul construcțiilor, domeniul energiei electrice, domeniul forestier, domeniul petrochimic etc

Iată cele mai importante informații despre planificarea unui transport agabaritic și mărfurile incluse în această categorie:

Ce mărfuri sunt considerate agabaritice?

Încărcăturile variază din punct de vedere al utilității finale a acestora, dar și în funcție de criterii precum dimensiunile lor, sau greutatea pe care o înregistrează. Atunci când o companie beneficiară livrează sau așteaptă o încărcătură peste limitele admise de lege, fluxul de marfă respectiv nu poate fi realizat decât în condițiile unui transport agabaritic.

Mărfurile agabaritice descriu un spectru extins de produse, utile în domenii variate ale economiei, mai exact, în cadrul unor proiecte de anvergură, ce depind de expedierea acestor încărcături supradimensionate, într-un cât mai scurt.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Iată doar câteva încărcături ce pot face subiectul unui transport de marfă agabaritic:

SFAT: Companiile interesate de servicii de transport pentru mărfurile agabaritice trebuie să identifice în ofertă un partener logistic ce deține autovehicule omologate pentru expedierea acestor încărcături, în baza prevederilor legale actuale.

Cum se transportă mărfurile agabaritice?

Ordonanța de Guvern nr. 43/28.08.1997 impune obligativitatea unor documente specifice, pentru transportarea mărfurilor agabaritice. Aceste expediții pot fi duse la bun sfârșit doar în baza unui document eliberat de autorități - Autorizația Specială de Transport.

Acest act poate valida desfășurarea unui transport de mărfuri agabaritice atât pe teritoriul unei țări, cât și transfrontalier, în condițiile prevăzute de cadrul legislativ și sub îndrumarea administratorilor tronsoanelor rutiere respective.

Autorizația Specială de Transport este eliberată în baza unui proces ce include proceduri specifice și vizează circulația pe drumuri publice în condiții de legalitate pentru următoarele categorii de autovehicule:


  • autovehiculele rutiere cu încărcătură ce nu poate fi divizată, pentru a se încadra în limitele maxime condiționate de lege


  • autovehiculele rutiere de mari dimensiuni, care neîncărcate, depășesc masele sau dimensiunile maxime condiționate de lege.


Cine transportă mărfuri agabaritice?

Companiile de transport marfă ce includ în ofertă astfel de proiecte, susțin eforturile clienților pentru atingerea obiectivele de business, prin soluții adaptate proiectelor în cauză și in strânsă colaborare cu autoritățile.

Romsped Cargo este partenerul logistic ideal pentru implementarea proiectelor de transport agabaritic. Flota companiei este compusă din numeroase mijloace de transport, destinate expedițiilor de mărfuri supradimensionate, către destinații din România și diferite regiuni din întreaga lume.

Specialiștii Romsped Cargo vin cu soluții logistice adaptate transporturilor agabaritice speciale, în funcție specificul încărcăturii companiei-client: utilaje forestiere, ansambluri supradimensionate pentru construcții, sisteme și echipamente pentru industria agricolă, elemente utilizate în fluxurile de lucru din industria de petrol și gaze etc

Companiile beneficiare apelează la aceste servicii din oferta Romsped Cargo, din nevoia expedierii unor încărcături supradimensionate, sau cu greutăți peste limitele legale, ce nu pot fi divizate, sau expediate cu alte mijloace de transport.

Romsped Cargo. Solutii in transport, fara frontiere!


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio, apoi a intrat „în pâine”, cu un program full-time, la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. De atunci și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 24 Noiembrie 2021 - 11 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.