Proiectul podului de peste Dunăre de la Brăila atrage politicienii ca un magnet. Joi a venit rândul ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, și vicepremierului României, Dan Barna, să vină pe șantier, după ce și șeful PNL, Ludovic Orban, a făcut o razie în zonă la începutul verii.

Drulă și Dan Barna au ajuns la podul de peste Dunăre de la Brăila pentru nimic

Aflat pentru prima dată la fața locului, Drulă a dorit să afle cât mai multe detalii tehnice despre proiect. Până acum, pentru lucrare s-au consumat aproape 500 de milioane de lei. Cum materialele de construcție s-au scumpit, costurile ar putea fi mai mari decât au estimat inițial managerii de proiect.

„Nu ştiu să vă dau o cifră în momentul de faţă, dar dacă puneţi o întrebare la companie poate să vă spună cât au plătit. Pot să vă spun, nelegat de creşteri, ci de absorbţia acestui proiect până la zi avem aproape 500 de milioane”, a declarat ministrul, care a fost lăudat de șeful său, pe linie de partid.

„Profit de ocazie şi-l felicit din nou pe colegul meu Cătălin Drulă, ministrul Tansporturilor, pentru faptul că e prezent în foarte multe din aceste lucrări. Se întâmplă proiecte. Se toarnă asfalt, se construieşte, se montează”, a spus Dan Barna.

Context

Vizita de ieri a avut loc cu ocazia celebrării a 100 de ani de relații diplomatice între România și Japonia. La pod, una dintre firmele importante este japoneză. Ba chiar în zonă a fost și ambasadorul Japoniei în România, dar nu i-a însoțit pe cei doi oficiali pe șantier.

Va fi cel mai scump pod din România

Podul peste Dunăre va lega regiunile Moldova, Muntenia și Dobrogea și va fi cel mai scump pod din România construit vreodată. Va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea totală a traseului e de 23,413 kilometri. „Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes național, este împărțit în două secțiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Citeste si:
Criza energetică are un singur vinovat, susțin politicienii români:...
Criza energetică are un...


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 27 August 2021 - 12 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.