Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a informat, sâmbătă seară, că peste 225.000 de elevi au fost înscrişi pentru participarea la orele remediale, care se vor putea organiza în forma fizică în toate şcolile din localităţile în care rata de incidenţă COVID-19 este mai mică de 6 la mie, adică nu sunt carantinate.

Ministrul Educaţiei a precizat că potrivit datelor centralizate vineri din comunicările inspectoratelor şcolare judeţene, au fost înscrişi pentru ore remediale 75.000 de elevi în învăţământul primar, 60.000 în învăţământul gimnazial şi 90.000 în învăţământul liceal.

Câmpeanu a subliniat că potrivit modificărilor aduse sâmbătă ordinului comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii referitor la măsurile de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică, orele remediale se vor ţine cu măsurile de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologic "indiferent de scenariu, indiferent de clasă", în şcolile din localităţile care nu sunt carantinate, adică incidenţa este de sub 6 la mia de locuitori.

"Este permis accesul elevilor în cadrul programului naţional de recuperare, orele remediale, indiferent de scenariu, indiferent de clasă, este permisă prezenţa fizică. Acesta este un lucru absolut esenţial, pentru că aşa cum am spus, ceea ce s-a pierdut din cauza predării online nu poate fi recuperat tot prin predare online, este nevoie de prezenţă fizică, iar acest ordin de ministu de astăzi permite prezenţa fizică a elevilor care susţin orele de recuperare indirent de clasă, indiferent de scenariu, până la 6 la mie", a declarat ministrul Cîmpeanu.

De asemenea, ministrul Câmpeanu a mai arătat că şi la aceste ore remediale se vor respecta normele de prevenţie anti-COVID-19 prevăzute pentru şcoli. Conform ordinului comun al Ministrului Educaţiei şi Ministrului Sănătăţii nr. 3459/280/06.03.2021, publicat sâmbătă de Ministerul Educaţiei, "este permisă organizarea cu prezenţa fizică, în unităţile de învăţământ din localităţile în care incidenţa cumulată în ultimele 14 zile este mai mică de 6/1000 de locuitori a: simulărilor examenelor naţionale şi a examenelor pentru anii terminali; evaluărilor naţionale; orelor remediale pentru toate clasele".

Citeste si:
Elevii vor fi admiși la liceu după o nouă metodă începând din anul...
Elevii vor fi admiși la liceu...

Totodată, conform ordinului Ministerului Educaţiei care stabileşte metodologia orelor remediale, părinţii au putut să îşi înscrie copii în programul remedial până la data de 3 martie, iar activităţile propriu-zise vor începe din 8 martie. Ministerul recomandă să fie constituite grupe de 12 elevi, iar activitatea remedială să fie de 20 de ore pe lună/elev, cu prezenţă fizică în clasă, în timpul zilelor lucrătoare, nu în weekend.

Elevii pentru care sunt organizate orele de recuperare sunt cei care nu a avut acces sau au avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului; se află în situaţie de corigenţă la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021 sau au situaţia şcolară neîncheiată la cel puţin o disciplină; au nevoie de această activitate având în vedere rezultatele şcolare obţinute în semestrul anterior sau la evaluarea iniţială de la începutul semestrului II.

Citeste si:
Se modifică structura anului școlar 2024-2025
Se modifică structura anului...

Inspectoratele şcolare, pe baza datelor transmise de către şcoli stabilesc unităţile de învăţământ care vor organiza activităţi remediale în cadrul Programului naţional pilot de tip "Şcoala după şcoală" din lista celor care au optat pentru organizarea acestor activităţi.

Inspectoratele şcolare repartizează bugetele corespunzătoare acordării sprijinului financiar unităţilor de învăţământ în care vor fi organizate activităţile remediale, în funcţie de numărul declarat de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate. Se acordă unităţilor de învăţământ care organizează aceste activităţi un sprijin de 200 lei / lună / elev, precizează Agerpres.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 7 Martie 2021 - 10 : 03

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.