Atunci cand ne referim la vacante de peste 5 zile, Romania conduce detasat in clasamentul preferintelor romanilor, arata primul val al studiului cantitativ „Traveler’s Persona Study”, (esantion reprezentativ la nivel urban de 1083 respondenti, utilizatori de internet, +18 ani, care au plecat in cel putin o vacanta in ultimele 6 luni), realizat de EXACT Business Solutions in noiembrie 2019.

Astfel, “Romania este preferata de 41% dintre romanii din mediul urban, pe locul al doilea situandu-se Grecia, cu doar 16%, in timp ce pozitia a treia este ocupata de Bulgaria si Italia, ambele cu 12%”, afirma Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Majoritatea celor care pleaca in vacanta in sezonul cald, pentru mai mult de 5 zile (74%), o fac pentru a se relaxa la plaja sau la piscina.

Atunci cand planifica o astfel de vacanta, romanii se informeaza in primul rand de la membrii familiei sau de la prieteni (56%). Site-urile agentiilor de turism reprezinta o sursa de informare pentru 5 din 10 turisti, iar social media pentru 4 din 10. Majoritatea calatoresc cu masina persoanala (52%), se cazeaza la hotel (45%), fara a achizitiona servicii de masa (39%). Cei mai multi turisti apartinand acestei categorii sunt reprezentati de cupluri (46%) si familii cu copii (30%).

Roma, Paris si Viena – principalele optiuni pentru city break-uri

Analizand de aceasta data categoria city break-urilor externe, Roma reprezinta alegerea a 18% dintre romanii care au fost plecati intr-o astfel de mini-vacanta in ultima jumatate de an. Parisul este preferat de 11% dintre acestia, iar Viena de 6%. Un procent de 33% pleaca in city break-uri de 2 ori pe an, 28% o data pe an si 26% o data la fiecare 2-3 luni.

Potrivit unui comunicat remis 9am, 6 din 10 romani care pleaca in city break-uri calatoresc impreuna cu partenerul si aleg calatoria cu avionul. Important de mentionat este ca 5 din 10 se cazeaza la hotel, 4 din 10 optand pentru varianta cazare cu mic dejun.

Constanta, Brasov si Cluj-Napoca – cele mai cautate destinatii de weekend

Daca marea (Constanta, 11%) si muntele (Brasov, 10%) reprezentau pana de curand cele mai la indemana variante de petrecere a finalului de saptamana, constatam o orientare a turistului de weekend catre Cluj-Napoca. Odata cu festivalurile de muzica si dezvoltarea inregistrata la nivel de start-ups & innovation, orasul din inima Transilvaniei atrage din ce in ce mai multi vizitatori, 6% optand sa exploreze si sa descopere acest oras efervescent.

Citeste si:
Cum te acomodezi după concediu: 5 trucuri ușor de aplicat
Cum te acomodezi după...

Informatiile sunt parte al primului val al studiului „Traveler’s Persona Study”, realizat de EXACT Business Solutions in luna noiembrie 2019. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane +18 ani, rezidente in mediul urban, utilizatoare de internet, care au plecat in cel putin o vacanta in ultimele 6 luni. Volumul esantionului a fost de 1083 de respondenti. Acestia au fost selectati din panelul EXACT Business Solutions, care contine 50.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat online.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.