Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va economisi anual la fondul de salarii intre 2,5 si 3 milioane de euro in urma restructurarii si a reducerii numarului de posturi de conducere, bani pe care ii va putea folosi la intretinerea drumurilor sau pentru diverse proiecte, a declarat, duminica, intr-o conferinta de presa, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, demis in urma motiunii de cenzura adoptata, pe data de 10 octombrie, de catre Parlament.

"Vineri a avut loc Consiliul de Administratie la CNAIR si v-am promis ca vor urma niste restructurari masive. Acest lucru s-a intamplat. Monstrii sacri din infrastructura, acei oameni care erau de-o viata pe functii de directori, directori generali adjuncti, sefi de servicii si asa mai departe, parte din ei si-au pierdut posturile pentru ca s-a facut o restructurare. 35 de posturi de directori au fost sterse din organigrama companiei de autostrazi. Este o masura curajoasa pe care a luat-o directorul general de la CNAIR, dar o masura care se impunea, pentru ca de multe ori am vazut ca erau nenumarate semnaturi pe o hartie care trebuia in general sa parcurga un circuit foarte simplu pentru implementarea proiectelor. Sa fie foarte clar! Aici nu vorbim despre functionari publici din cadrul ministerului, vorbim de companii, deci este o alta categorie care, din punctul meu de vedere, asa cum am spus-o, si la TAROM si in cazul altor companii trebuie sa identificam acei oameni care intr-adevar isi fac treaba", a spus ministrul.

Potrivit acestuia, lucrul cel mai important este ca, in urma acestor restructurari si reduceri de posturi de conducere, CNAIR va economisi anual la fondul de salarii trei milioane de euro.

"Deci, trei milioane de euro care se vor duce in partea de intretinere de drumuri, in alte proiecte care trebuie sa prinda contur in cadrul companiei. Iata, as spune ca am eliminat probabil unul din lucrurile pe care urmatorul ministru avea sa le blameze: faptul ca in companie sunt tot felul de oameni, sau ma rog cum or sa ii categoriseasca ei, primeste o companie de autostrazi la cheie cu oameni tineri, cu oameni noi, neafiliati politic, care vor sa-si faca treaba si sa implementeze proiectele de infrastructura, ba, mai mult, si o economie foarte mare, i-as spune considerabila, intre 2,5-3 milioane de euro la fondul de salarii, bani pe care ii vor putea investi in proiecte", a subliniat Cuc.

Citeste si:
Alți 86 de cetățeni români eliberați duminică din Fâșia Gaza au...
Alți 86 de cetățeni români...

In ceea ce priveste proiectele pe care le va "mosteni" viitorul ministru, seful de la Transporturi a precizat ca le va prezenta ulterior, intr-o conferinta de bilant, scrie Agerpres.

"Vizavi de proiectele pe care le voi lasa viitorului ministru, care va fi dupa ce se vor hotari, pentru ca asa cum ati vazut s-a depus o motiune, dar nimeni nu a stiut un program, un ministru, ce vor sa faca ceilalti care vor veni, o sa fac vorbire inainte de predarea mandatului, cand o sa prezint la cheie exact cum las ministerul in urma acestor luni cat am condus Ministerul Transporturilor", a adaugat oficialul.

La 10 octombrie 2019, motiunea de cenzura impotriva Guvernului Dancila a fost adoptata de Parlament, cu 238 de voturi pentru. Motiunea de cenzura "Ca sa reconstruim Romania, Guvernul Dancila trebuie demis de urgenta!" a fost depusa in Parlament la 1 octombrie 2019. Documentul a fost semnat de 237 de parlamentari PNL, USR, PMP, PRO Romania, ALDE, UDMR, minoritati nationale, dar si de fosti parlamentari PSD.

Citeste si:
Denivelări de asfalt la Podul de la Brăila la doar o lună de la...
Denivelări de asfalt la Podul...

Este cea de-a patra motiune de cenzura depusa dupa 1990 care a fost adoptata de Parlamentul Romaniei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.