Fostul tenisman Ion Tiriac sustine ca intentia Ministerul Transporturilor de a construi o cale ferata care sa lege Gara de Nord din Capitala de Aeroportul Henri Coanda, in vederea organizarii la Bucuresti a unor meciuri de fotbal in cadrul EURO 2020, compromite proiectele sale din Otopeni.

Omul de afaceri detine in zona aeroportului din Otopeni cateva zeci de hectare de teren pe care a construit un patinoar, iar in viitor doreste sa ridice un campus pentru o universitate privata non-profit.

"Decizia complet rupta de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferata care sa lege Gara de Nord de Aeroportul International Henri Coanda va obliga Fundatia Ion Tiriac sa renunte la doua proiecte non-profit majore, de interes national, derulate in orasul Otopeni", afirma, luni, Tiriac intr-un comunicat de presa remis Agerpres si intitulat "Decizia iresponsabila a Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes public ale Fundatiei Ion Tiriac".

Primul proiect se refera la Patinoarul Tiriac - Telekom Arena din orasul Otopeni, dezvoltat de Fundatia Ion Tiriac, si inaugurat in anul 2016 in urma unei investitii de peste 3,6 milioane de euro. Acest proiect este singurul patinoar din zona Bucuresti-Ilfov dezvoltat conform celor mai recente norme olimpice internationale si in acord cu indicatiile Federatiei Internationale de Hochei (IIHF). Principalul sau scop este incurajarea practicarii sportului in randul copiilor, tinerilor si sprijinirea echipelor sportive in atingerea celor mai inalte performante in domeniu.

"Aceste obiective au fost deja indeplinite prin angrenarea a mii de copii in practicarea sporturilor pe gheata, rezultatele obtinute la concursurile nationale si internationale depasind toate asteptarile initiale. Activitatea patinoarului a fost completata prin eforturile comune ale Fundatiei Ion Tiriac si ale Fundatiei Nadia Comaneci, care au permis lansarea recenta a salii de gimnastica GymNadia, in urma cu doar o luna. Sala de gimnastica este dispusa la etajul superior al patinoarului si pune la dispozitia copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 6 ani cursuri gratuite de initiere in gimnastica si educatie fizica. Peste 150 de copii au calcat pragul salii GymNadia in numai cateva saptamani de la lansare. Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibila continuarea activitatii patinoarului si a salii de gimnastica in conditii optime", explica fostul tenisman.
Cel de-al doilea proiect se refera la o initiativa aflata in stadiu avansat menita sa creeze o universitate privata non-profit, in Otopeni, care sa ofere educatie la cele mai inalte standarde internationale in domeniile business, IT si sport, pentru studenti din Romania si din regiunea Europei Centrale si de Est. Investitia totala este estimata in jurul valorii de 300 de milioane euro, urmand a fi create peste 1.000 de noi locuri de munca. Conform planurilor, campusul universitar se intinde pe o suprafata de peste 40 de hectare, oferind, printre altele, urmatoarele facilitati: sali de studiu dotate cu echipamente de ultima generatie, bazin olimpic, pista de atletism, sala multifunctionala de 3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei, terenuri de tenis.

Tiriac a propus variante alternative pentru ca noua cale ferata sa nu influenteze proiectele sale

Tiriac sustine ca a propus variante alternative pentru ca noua cale ferata sa nu influenteze proiectele sale, insa Ministerul Transportului le-a refuzat. "Proiectul universitatii este, de asemenea, compromis de aceasta noua cale ferata care ar urma sa traverseze campusul intr-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atat din perspectiva accesibilitatii, cat si din cea fonica. Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului caii ferate care urmeaza sa lege Gara de Nord de Aeroportul International Henri Coanda, reprezentatii Grupului Tiriac au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfasurarea in continuare, cu succes, a celor doua proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, solutiile rationale nu au fost luate in considerare, optandu-se in schimb, intr-un mod total nefundamentat si tendentios, pentru varianta actuala", a spus Tiriac.

Acesta se intreaba de ce Guvernul doreste sa construiasca o cale ferata acum, iar in viitor si o linie de metrou catre aeroport. "De asemenea, ridicam semne de intrebare in legatura cu utilitatea dezvoltarii a doua proiecte, metroul si calea ferata, care sa deserveasca in paralel acelasi traseu: Gara de Nord - Aeroportul International Henri Coanda. Consideram ca necesitatile actuale de dezvoltare ale Romaniei, de exemplu, spitale si autostrazi nu ne permit luxul dezvoltarii unor proiecte paralele si inutile. Cei aproape 200 milioane de euro aferenti dezvoltarii proiectului de cale ferata ar putea fi directionati catre construirea unui spital sau catre finalizarea unei autostrazi vitale pentru Romania. Am aprecia daca Ministerul Transporturilor ar da dovada de aceeasi tenacitate si in implementarea proiectului metroului care ar trebui sa lege Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda, proiect care pe langa finantare europeana beneficiaza si de finantare nerambursabila din partea Japoniei. Studierea modelului prin care alte capitale europene au reusit sa rezolve problema transportului inspre si de la aeroport ne arata ca nu exista solutii paralele, tren si metrou, conform modelului propus pentru Aeroportul Henri Coanda", a mentionat el.

"Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investitii pana in anul 2020 ni se pare unul fantomatic avand in vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investitii in Romania. De multe ori reusim sa ne impotmolim, ani de zile, in implementarea unor proiecte mai simpliste decat acesta. De asemenea, consideram ca numarul asteptat de 150.000 de suporteri care vor vizita tara noastra cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, avand in vedere ca se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranta, si foarte multi suporteri romani. Totodata, pretextul vehiculat in spatiul public conform caruia linia de tren Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda reprezinta o conditie obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals. Conditiile obligatorii tin doar de componentele de infrastructura sportiva", a adaugat Ion Tiriac.

Tiriac: Proiectul ministerului va lasa "mii de copii" fara posibilitatea de a practica sporturi pe gheata

El precizeaza ca proiectul ministerului va lasa "mii de copii" fara posibilitatea de a practica sporturi pe gheata. "Toate aceste argumente indica faptul ca proiectul caii ferate care sa lege Gara de Nord de Aeroportul International Henri Coanda este unul inutil pentru Romania, care prin modul discretionar in care a fost dezvoltat pana acum impiedica operarea si dezvoltarea proiectelor de interes public ale Fundatiei Ion Tiriac. Mii de copii vor fi lasati fara posibilitatea de a practica sporturi pe gheata in singurul patinoar la standarde internationale din regiunea Bucuresti - Ilfov. De asemenea, fenomenul exodului de creiere din Romania va persista, tinerii studenti continuand sa nu beneficieze de o alternativa locala credibila la universitatile de prestigiu din Europa si Statele Unite al Americii", a afirmat fostul tenisman.
"Ne exprimam speranta ca, macar in al doisprezecelea ceas, oficialii Ministerului Transporturilor sa aiba deschiderea pentru a identifica solutii de minimizare a impactului negativ asupra proiectelor de interes public ale Fundatiei Tiriac din orasul Otopeni, in perspectiva noilor evolutii legate de traseul liniei feroviare care va lega Gara de Nord de Aeroportul International Henri Coanda. Dorim sa precizam ca pozitionarea Fundatiei Ion Tiriac nu este, sub nicio forma, o critica adresata domnului Gheorghe Popescu, un sportiv emblematic, fata de care ne manifestam respectul si aprecierea. Unicul interes al Fundatiei Ion Tiriac, in acest context, consta in dorinta de a contribui, prin proiectele prezentate mai sus la dezvoltarea invatamantului universitar si a sportului din Romania", se mai arata in comunicatul lui Ion Tiriac.
Romania a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Nationala din Capitala. UEFA obliga tarile organizatoare sa puna la dispozitie alte patru stadioane la standarde internationale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor nationale. Cele patru arene pe care Romania le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid si Dinamo. De asemenea, UEFA recomanda tarilor gazda asigurarea unor mijloace de transport rapide de la aeroport la stadion.
Citeste si:
Anamaria Prodan vrea să se mărite cu Ion Țiriac: „Eu am nevoie de...
Anamaria Prodan vrea să se...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.