Consumul de oua nu este legat de bolile cardiovasculare, ci dimpotriva cu un aport inalt de nutrienti, a declarat medicul Ruth Pedroza, membra a grupului academic Hablemos Claro citata de marti de EFE.

"Exista credinta gresita ca oul creste colesterolul in sange, insa evidenta stiintifica a demonstrat ca nu exista o corelatie intre afectiunile cardiovasculare si consumul regulat de oua", a declarat experta mexicana.

Ruth Pedroza, cercetator la programul de Inginerie Alimentara de la Universitatea Ibero-americana a explicat ca s-au popularizat diferite mituri cu privire la acest produs, majoritatea fiind false.

Ea a explicat ca oul este un aliment bogat in proteine de inalta calitate, astfel incat contribuie la satietate si nu mai este nevoie de ingerarea de calorii.

Potrivit ei, acest aliment contine nutrienti precum vitamina D, vitamina B12, acid folic si seleniu, care sunt asociate cu prevenirea unor conditii cronice ce pot provoca boli cardiace, sau cresterea presiunii arteriale si deteriorare cognitiva, scrie Agerpres.

Citeste si:
Cea de-a patra revoluție industrială. Cum ne pregătim ca să ajungem...
Cea de-a patra revoluție...
Citeste si:
Care sunt primele simptome care apar in caz de coronavirus?
Care sunt primele simptome...

Experta a explicat ca este totusi important sa se tina seama de anumiti factori la momentul pregatirii acestui aliment acasa. "Ouale pot contine Salmonella, o bacterie corelata cu intoxicatia alimentara, astfel incat este important sa ne spalam bine pe maini deoarece coaja lor poate contine aceasta bacterie".

Nu este nevoie ca ouale sa fie spalate inainte, deoarece coaja lor este protejata de o pelicula protectoare - cuticula - care impiedica bacteriile sa patrunda prin porii cojii.

Daca ouale au fost spalate, atunci trebuie consumate imediat. Se recomanda pregatirea acestui aliment la temperaturi de minimum 70 de grade, astfel incat Salmonella sa fie distrusa.

Potrivit expertei, consumul unui ou pe zi, in cadrul unui regim alimentar sanatos si echilibrat, ofera proteine de inalta calitate si o serie de vitamine, minerale si de nutrienti foarte importanti pentru sanatate.

Citeste si:
Ce nu ai voie să bagi în cuptorul cu microunde
Ce nu ai voie să bagi în...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.