Cateva curiozitati, dar si informatii care ti-ar putea fi cu adevarat utile.

1. Femeile detecteaza mirosurile mai bine decat barbatii; asta a descoperit un profesor de la Institutul de Stiinte Biomedicale al Universitatii Federale din Rio de Janeiro.Tot la capitolul miros: consumul mancarurilor cu aroma puternica, oricat de placuta, te face sa mananci mai putin decat in mod obisnuit, dupa cum arata un studiu.

2. Corpul uman se descurca mai bine fara hrana, decat fara somn. Lipsa prelungita a somnului, timp de mai multe zile consecutiv, poate duce la deces mai repede decat lipsa alimentatiei. Prea putine ore dedicate somnului provoaca o crestere a nivelului hormonilor stresului, dar sunt afectate si ritmul cardiac si sistemul imunitar, potrivit studiilor.

3. Daca te privesti in oglinda, in timp ce exersezi pe banda de alergare, vei executa miscarile mai rapid si mai usor.

4. Potrivit unui studiu desfasurat de cercetatorii de la Universitatea din Utah, Statele Unite, exercitiile de aerobic, combinate cu antrenamentul de rezistenta, dau rezultate in cazul pacientilor cu diabet de tip 2, regland nivelul glucozei in sange. Asta poate si pentru ca stresul si sedentarismul se numara printre cauzele si factorii de risc ai diabetului de tip 2.

Retail jobs

5. 100.000 este numarul pulsatiilor inimii, intr-o zi. Intr-un an, inima bate de 30 de milioane de ori.

6. Corpul uman incepe sa se micsoreze incepand cu varsta de 30 de ani.

7. Nu este un mit: inhalatiile cu apa sarata sunt eficiente in tratarea sinuzitelor, potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Michigan, SUA.

8. O repriza buna de ras este cu adevarat sanatoasa: rasul creste activitatea inimii, relaxeaza muschii si declanseaza eliberarea de endorfine, inlaturand astfel stresul si durerile.

9. Activitatea creierului este intens stimulata atunci cand inveti o limba straina sau canti la pian sau chitara.

10. Nasul nostru functioneaza asemenea instalatiilor de aer conditionat: incalzeste aerul rece, il raceste pe cel fierbinte si filtreaza impuritatile.

11. Retelele de socializare au partea lor buna: pastrand legatura cu prietenii si familia, iti imbunatesti starea de sanatate si memoria.

Citeste si:
Au început primele evacuări din Azovstal, după două luni de...
Au început primele evacuări...

12. Cercetatorii nu se pot decide daca consumul de cafea amelioreaza, sau dimpotriva, agraveaza depresia. Potrivit unor studii desfasurate in China, incepand cu anii ‘80, cofeina are rareori legatura cu starile depresive, ba chiar poate avea un efect pozitiv. Alte studii leaga consumul de cofeina de starile de anxietate, migrene si cresterea tensiunii arteriale. Concluzia? Un consum moderat de cafea este exact ce trebuie.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.