Guvernul a aprobat in sedinta de joi un proiect de Lege pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii privind evidenta persoanelor si actele de identitate, astfel ca romanii vor putea opta si pentru cartea electronica de identitate.

Cartea electronica de identitate (CEI) va permite titularului autentificarea in sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne si in sisteme informatice ale altor institutii publice sau private, precum si utilizarea semnaturii electronice, in conditiile legii. CEI va facilita astfel accesul cetateanului la diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare etc.), cu efecte majore privind simplificarea relatiei cu autoritatile publice, cresterea calitatii si accesibilitatii serviciilor publice, arata Guvernul intr-un comunicat.

Conform sursei citate, CEI va respecta cerintele Comisiei Europene privind securizarea documentelor in contextul combaterii terorismului, al migratiei ilegale, al traficului de droguri si de persoane, cartile de identitate actuale fiind realizate cu tehnologie din anii '90.

Noul document de identificare va oferi cetatenilor garantii suplimentare de securitate, iar institutiilor de drept public sau privat, certitudinea ca persoana care prezinta actul de identitate este titularul datelor de identificare inscrise pe respectivul document, arata Executivul.

Proiectul de lege aprobat prevede posibilitatea cetateanului de a opta pentru eliberarea unei carti electronice de identitate, cu sau fara imaginea impresiunilor papilare a celor doua degete aratatoare, sau a unei carti de identitate simple, fara CIP. In cazul minorilor, la solicitarea parintilor sau a reprezentatilor legali, se introduce posibilitatea eliberarii unei carti de identitate simpla sau electronica, indiferent de varsta copilului.

CEI va permite, printre altele, autentificarea in Platforma informatica a sistemului public al asigurarilor sociale de sanatate pentru a dovedi calitatea de asigurat a titularului. Noul document de identitate nu va contine date medicale, ci doar datele de identificare ale titularului. Cardul de sanatate isi inceteaza valabilitatea in momentul emiterii catre titular a unei carti electronice de identitate. Pentru persoanele care nu vor solicita eliberarea unei carti electronice de identitate, se vor emite in continuare carduri de sanatate, in aceleasi conditii din prezent.

Citeste si:
Fără dosare cu șină în România. Instituțiile publice nu mai au voie...
Fără dosare cu șină în...

Totodata sunt stabilite termene, diferentiate, de valabilitate a actelor de identitate, in functie de varsta titularului, in scopul surprinderii modificarilor fizionomiei titularului.


Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.