Examinarile medicale au avut loc in perioada august-decembrie 2016 cu ajutorul unei Unitati Mobile de Diagnostic a Fundatiei Renasterea care, cu sprijinul Roche Romania, a organizat o caravana in zone defavorizate din judetele Constanta si Vrancea.
In cadrul acestei actiuni, 1.800 de femei au beneficiat de examinari pentru depistarea riscului de cancer de san si de col uterin, precum si de alte investigatii medicale gratuite. Au fost efectuate aproximativ 1.200 de mamografii si peste 1.680 de teste Babes - Papanicolau.
Dintre cele 1.800 de femei care au participat la campanie, 38,28% au fost indrumate catre medicul specialist pentru mai multe investigatii, iar 2,68% au fost directionate de urgenta catre un consult oncologic.
"Caravana a evidentiat probleme serioase si in ceea ce priveste riscul de aparitie a cancerului de col uterin. 23% dintre femeile examinate au primit direct recomandare pentru un consult oncologic, iar 18,14% au fost diagnosticate cu diferite alte afectiuni (infectii, inflamatii)", precizeaza organizatorii caravanei.
Fundatia Renasterea desfasoara programul de screening pentru cancerul de san si cel de col uterin inca din 2008. In perioada 2008-2016, Unitatea Mobila de Diagnostic a ajuns in peste 55 de localitati rurale sau in orase mici din 21 de judete, oferind investigatii medicale gratuite pentru 18.781 de femei. In aceasta perioada au fost efectuate 10.317 mamografii si 17.661 de teste Babes-Papanicolau.
Studiul "Afectiunile Oncologice Feminine in Romania” realizat recent de ISRA Center, pentru Coalitia pentru Sanatatea Femeii si Roche Romania, arata ca implementarea unui program de screening gratuit pentru cancerul de san, promovarea adecvata a programului de screening existent pentru cancerul de col uterin si cresterea nivelului de educatie cu privire la importanta controalelor medicale periodice sunt masuri necesare pentru managementul eficient al afectiunilor oncologice feminine in Romania, sustin sursele citate.
Cancerul de sân. Peste 12 mii de cazuri sunt depistate zilnic
Despre autor:
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Italienii vor să limiteze numărul de turiști în ariile sale naturale: ce...
Sursa: wall-street.ro