Social3 Mai 201615:36

Lectura de 2 minute

Un nou studiu a constatat ca doar 1 minut de sprinturi, impreuna cu 9 minute de exercitii usoare, duce la imbunatatirea considerabila a sanatatii, iar rezultatele se aseamana cu un antrenament de 50 de minute intr-un ritm moderat, scrie Descopera.

Rezultatele studiului evidentiaza beneficiile intervalelor de formare sprint, in care oamenii se antreneaza intens o perioada scurta de timp, apoi se recupereaza intr-un ritm lent, pe o perioada mai lunga, si apoi repeta ciclul. Un astfel de ciclu de exercitii poate fi o optiune potrivita pentru persoanele care doresc sa-si stimuleze propriul corp, dar nu au prea mult timp la dispozitie pentru exercitii fizice regulate.

"Cei mai multi oameni invoca "lipsa de timp" ca motiv principal pentru a nu fi activi fizic. Studiul nostru arata ca o abordare bazata pe un interval special poate fi mai eficienta, astfel puteti obtine beneficii de sanatate si de fitness comparabile cu cele din abordarea traditionala, insa in mai putin timp", a declarat co-autorul studiului Martin Gibala, profesor de kinetoterapie la Universitatea McMaster din Ontario.

Potrivit Descopera, la studiu au participat 25 de barbati care pana atunci nu s-au antrenat fizic, ei fiind repartizati aleatoriu in doua grupuri: la antrenamente pe baza unui interval de sprint si la antrenamente de anduranta. Ei efectuau exercitiile de trei ori pe saptamana timp de 12 saptamani, pe o bicicleta stationara. Un grup mai mic de oameni nu a efectuat niciun exercitiu fizic in cele 12 saptamani, pentru a servi drept grup de control.

Antrenamentul sprint a constat in: incalzire, timp de 2 minute; sprinturi timp de 20 de secunde; recuperarea intr-un ritm lent, timp de 2 minute; iarasi sprinturi timp de 20 de secunde; recuperarea timp de 2 minute; ultimele sprinturi timp de 20 de secunde si de recuperarea timp de 3 minute. Antrenamentul de anduranta a constat in: incalzire timp de 2 minute; echitatie intr-un ritm moderat, timp de 45 de minute, si recuperare timp de 3 minute.

Dupa programul de 12 saptamani, cele doua grupuri au inregistrat imbunatiri similare. Mai precis, ambele grupuri au avut o imbunatatire de 19 la suta pe un test numit varf VO2, care masoara cantitatea maxima de oxigen consumat de catre organism pentru 30 de secunde de exercitiu, scrie MEDIAFAX.

Cele doua grupuri au avut, de asemenea, imbunatatiri similare intr-un test de sensibilitate la insulina, care masoara cat de bine raspunde organismul la insulina, un hormon care regleaza zaharul din sange. In cele din urma, o biopsie a tesutui muscular al participantilor a relevat imbunatatiri similare in markerii functiei musculare in cele doua grupuri.

Citeste si:
Studiu: Cât trebuie să stăm în casă pentru a scăpa de pandemia de...
Studiu: Cât trebuie să stăm...

Cercetatorii au subliniat ca, desi intervalul de formare si de antrenament este mai scurt, tipul de interval de formare testat in studiul curent a fost foarte intens.

"Acest tip de antrenament necesita un nivel foarte ridicat de motivare si in mod clar nu este potrivit pentru toata lumea", au declarat cercetatorii.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.