Social24 Octombrie 201512:12

Lectura de 2 minute

Serviciul de urgenta va putea fi apelat, incepand de luni, si de catre persoanele cu dizabilitati de auz si/sau vorbire, care vor putea trimite SMS la numarul 113, dar numai dupa ce se inregistreaza in baza de date a Serviciului 112 si apeleaza intai acest numar de urgenta, informeaza, vineri, STS

Potrivit Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), persoanele cu dizabilitati de auz si/sau vorbire vor avea posibilitatea apelarii Serviciului de urgenta prin SMS la numarul 113, potrivit prevederilor Legii 132/2015, insa pentru a putea utiliza acest numar ele vor trebui sa se inscrie mai intai in baza de date a Serviciului 112, conform informatiilor care vor fi publicate pe website-ul www.112.ro.

Accesarea site-ului va fi posibila incepand de luni, ora 13.00.

STS precizeaza ca inregistrarea in baza de date a Serviciului 112 se va putea face in trei moduri: prin depunerea documentelor de inregistrare la birourile temporare de asistenta la inregistrare sau la unul dintre sediile STS din Bucuresti sau din tara, prin transmiterea prin posta a documentelor de inregistrare, la adresa: Splaiul Independentei nr. 323A, sector 6, Bucuresti sau prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.

Pentru inregistrare, persoanele cu dizabilitati vor avea nevoie de o cerere de inregistrare, de copia actului de identitate (sau al reprezentantului legal), de copiile actelor care atesta dizabilitatea si de copia documentului care atesta calitatea de reprezentant legal, daca este cazul. STS mai precizeaza ca daca toate conditiile obligatorii vor fi indeplinite, iar datele si documentele transmise vor fi corecte si complete, solicitantii vor primi un SMS de confirmare la numarul de telefon declarat in cererea de inregistrare si din acel moment vor putea apela 112 in orice situatie de urgenta.

Citeste si:
Avertisment SRI: Nu deschideți SMS-urile care conțin acest mesaj
Avertisment SRI: Nu...

Practic, atunci cand vor avea o urgenta, ele vor suna la numarul 112, operatorul va raspunde, dar nu va initia un dialog cu persoana cu deficiente de auz sau vorbire, ci va inchide apelul, pentru ca acestea vor fi identificate automat de catre sistem ca fiind persoane cu dizabilitati de auz si/sau vorbire. Acestea vor primi imediat un SMS cu textul: "Trimiteti SMS la 113 cu urgenta si adresa incidentului" si vor raspunde printr-un SMS la numarul 113, descriind scurt urgenta si indicand cu exactitate adresa, inclusiv judetul.

"Este indicat sa nu folositi semne diacritice, daca telefonul dumneavoastra nu este setat in acest mod, pentru a urgenta transmiterea. Dupa transmiterea SMS-ului este posibil sa mai primiti mesaje din partea operatorului 112 cu intrebari suplimentare. Raspundeti scurt si cat se poate de exact. Operatorul 112 va transmite datele obtinute de la dumneavoastra agentiilor de interventie (Politie, Ambulanta, Pompieri) care va vor ajuta in urgenta pe care o aveti", precizeaza STS.

Sursa citata aminteste ca apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numarul 113 constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 500 la 1.000 de lei.

Citeste si:
A sunat la 112 dintr-un copac, după ce a fost încolțit de o haită...
A sunat la 112 dintr-un...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.