Potrivit unui studiu recent, persoanele cu vârsta cuprinsă între 40 și 79 de ani care efectuau zilnic 9.826 de paşi aveau cu 50% mai puține șanse de a dezvolta demența în timp de 7 ani. Aparent, mersul pe jos nu este doar un beneficiu pentru insomnie și durerile de mușchi.

Persoanele care fac între 3.800 și 9.800 de pași zilnic reduce riscul de demență

Studiul a arătat că persoanele cu vârste cuprinse între 40 şi 79 de ani ce atingeau în jur de 9.800 de paşi pe zi aveau cu 50% mai puţine şanse de a face demență pe parcursul a şapte ani. Persoanele care făceau peste 40 de paşi pe minut au reuşit să limiteze riscul de demenţă cu 57% cu doar 6.315 paşi pe zi.

„Este o activitate de mers rapid, ca o plimbare în forţă”, a declarat coautorul studiului, Borja del Pozo Cruz, profesor asociat adjunct la Universitatea din Odense, Danemarca, şi cercetător principal în domeniul ştiinţelor sănătăţii pentru Universitatea din Cadiz, Spania.

Cei care acumulează aproximativ 3.800 de paşi pe zi, indiferent de viteză, au reușit să își reducă riscul de demenţă cu 25%. Medicii spun că această tehnică este una potrivită pentru adulții cu vârsta înaintată.

Retail jobs

„De fapt, este un mesaj pe care medicii l-ar putea folosi pentru a-i motiva pe adulţii în vârstă foarte sedentari - 4.000 de paşi este foarte uşor de făcut de mulţi, chiar şi de cei care sunt mai puţin în formă sau nu se simt foarte motivaţi”, a adăugat el.

Specialistul spune că persoanele care sunt obișnuite cu mișcarea ar putea să își stabilească un scop zilnic de 10 mii de pași.

„Poate că, persoanele mai active şi mai în formă ar trebui să ţintească 10.000, unde vedem efectele maxime”.

Cel mai bun rezultat în tratamentul contra demenței - 112 pași pe minut

Cel mai bun rezultat de reducere a riscului de demență, 62%, a fost stabilit de persoanele care au mers într-un ritm foarte rapid acumulând 112 pași pe minut timp de 30 de minute zilnic. 100 de paşi pe minut (3,7 km pe oră) este considerat un nivel de intensitate „vioi” sau moderat. Persoanele care tind să își reducă riscul de demență prin acest mod se concentrează mai mult pe ritmul de mers pe jos decât pe distanţa parcursă.

Citeste si:
Inovație în medicină! Oamenii de știință au creat un embrion sintetic
Inovație în medicină! Oamenii...

„În timp ce 112 paşi/min este o cadenţă destul de vioaie, '112' este, în mod imaginabil, un număr mult mai uşor de parcurs şi mai puţin intimidant pentru majoritatea persoanelor decât '10.000', mai ales dacă au fost inactive sau subactive din punct de vedere fizic”, au scris cercetătorii în domeniul Alzheimer Ozioma Okonkwo şi Elizabeth Planalp în editorial.

Okonkwo este profesor asociat în cadrul departamentului de medicină de la Centrul de Cercetare a Bolii Alzheimer din Wisconsin de la Universitatea din Wisconsin--Madison, în timp ce Planalp este cercetător ştiinţific în laboratorul lui Okonkwo.

Borja del Pozo Cruz a ajuns la concluzia că intensitatea pasului este importantă, dincolo de volum. Cu ajutorul tehnologiei de astăzi putem urmări nu doar numărul de paşi, ci şi ritmul, iar aceste tipuri de măsurători pot fi încadrate în ceasurile comerciale folosite de mai toată lumea.

Citeste si:
STUDIU: Majoritatea cazurilor de variola maimuței, transmise prin...
STUDIU: Majoritatea cazurilor...

„Nu aveţi un contor de paşi? Puteţi număra numărul de paşi pe care îi faceţi în 10 secunde şi apoi îl puteţi înmulţi cu şase - sau numărul de paşi pe care îi faceţi în şase secunde şi îl puteţi înmulţi cu 10. Oricum ar fi, funcţionează. Dar nu uitaţi, nu toţi paşii au aceeaşi lungime şi nici nivelul de fitness. Ceea ce ar putea fi un ritm alert pentru o persoană de 40 de ani poate să nu fie sustenabil pentru o persoană de 70 de ani”, arată studiul.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 7 Septembrie 2022 - 05 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.