În lupta cu kilogramele în plus, trebuie să stăm departe de orice conține carbohidrați, indiferent că vorbim despre pâine, dulciuri sau paste. Nutriționiștii însă consideră că pastele, atâta vreme cât sunt consumate corect, nu reprezintă un pericol pentru siluetă.

Nutriționiștii spun că cele mai sănătoase paste sunt cele integrale. Acestea sunt bogate în substanțe precum fibre, mangan, seleniu, cupru și fosfor.

„Dacă sunt consumate în cantitate mare și foarte frecvent, pastele pot să îngrașe. Sunt o sursă de calorii cu multe glucide și, dacă nu suntem atenți la porție și frecvență, ne pot îngrășa. Mai mult de 150 g de paste la o masă, deja înseamnă exces.

Este ideal dacă le consumăm la masa de prânz, și nu să avem o porție mare de paste la cină. Contează mult și tipul de paste. Dacă sunt paste din făină albă, rafinată și fierte îndelung sunt un pericol mai mare decât pastele integrale fierte al dente.

Important este să avem o porție mică de paste, alături de multe legume și o sursă modestă de proteine. Asta ar fi rețeta ideală. Mare atenție și la sos pentru că acesta poate amplifica dezastrul, dacă este un sos alb, cu unt și brânză. Este mai bine să alegeți un sos simplu, pe bază de sos de roșii”, a declarat nutriționistul Ruxandra Pleșea.

Citeste si:
Peste jumătate milion de EURO donați în Orașul Faptelor Bune,...
Peste jumătate de milion de...

Cât de des este recomandat să consumăm paste?

„De 2-3 ori pe săptămână este în regulă să consumăm paste, în special la masa de prânz. Le dăm și copiilor tot paste integrale. Gustul nu diferă mult de pastele albe, dar e bine să și variem tipul de paste, să le dăm din făină de grâu sau făină de orez; varietatea contează pentru ei”, a mai spun nutriționistul potrivit antena3.ro.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.