Zahărul este considerat cel mai mare dușman al organismului uman. De aceea, pentru a evita problemele de sănătate, trebuie să avem mare grijă la consumul de zahăr, fructoză ori sucroză care lovesc direct sistemul imunitar uman.

Consumul uriaş de zahăr iarna este contraindicat, nu doar pentru că vă îngrăşaţi, ci şi pentru că celule ale sistemului imunitar devin ineficiente. Şi vă apăra prost de eventuale virusuri ori bacterii.

Zahărul din sânge, numit glicemie, trebuie dus în celule, unde este transformat în energie. Îl transportă hormonul numit insulina, produs de pancreas. Dacă pancreasul nu mai produce suficientă insulină, apare boala numită diabet. Dar glicemia e periculoasă când ajunge la 100 – în buletinul de analize.

„De mutle ori descoperim glicemii mari. Unele persoane nu se îngrijorează când au glicemie de 300-400”, afirmă Catrinel Macovei, medic primar.

Glicemia mai mare de 100 nu doare. Produce însă pagube biologice uriaşe. De aceea, o dată la 6 luni trebuie testată. În rest, încercaţi ca masa de seară să nu conţină fructe, dulciuri şi cantităţi exagerate de alimente. Chiar dacă glicemia nu rămâne mare, după ce mâncaţi zahăr, pentru că pancresul funcţionează, sistemul imunitar suferă.

Citeste si:
OMS: În pandemie, faceți săptămânal minim 150 de minute de...
OMS: În timpul pandemiei,...

„Dacă te uiţi la microscop într-un anumit fel o să observi că leucocitul tău e incompetent imunitar, paralizat total. Nu poate elibera ce trebuie în lupta cu microbii.”, susține Cătălin Carstoveanu, medic primar terapie intensivă ”Maria Curie”.

Leucocitele sau celulele albe fac parte din sistemul imunitar. Vă apăra de bolile infecţioase. Zahărul, fructoza, glucoza ori sucroza le atacă direct, timp de 6 ore, după consum! Vorbim despre orice om sănătos, cu glicemia sub 100.

„Cel care are 3 cifre, cu cât e mai mare, cu atât e mai grav şi este expus infecţiilor”, menționează medicul specialist.

Zahăr, fructoză, glucoză ori sucroză - găsim în dulciuri, aluaturi, mezeluri, sosuri din comerţ, dar şi în murături. Încercaţi să limitaţi la minimum aceste alimente. Zahărul, fructoza, glucoza şi sucroza sunt diferite de amidon, pe care îl găsim în cartofi ori în banane. Amidonul nu loveşte sistemul imunitar!

Citeste si:
5 alimente din care poți mânca oricât fără să te îngrași
Ai grijă de corpul tău! 5...

Spre exemplu, un cartof copt şi răcit conţine amidon de calitate, care nu face pagube. Dimpotrivă, ajută bacteriile bune din colon, parte din apărare, să funcţioneze normal. Zahărul, fructoza, glucoza şi sucroza sunt cu atât mai nocive cu cât depăşesc 100 de grame într-o zi, informează stirileprotv.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.