Iarna este o perioadă sensibilă pentru cei care simt efectele tulburărilor afective sezoniere. Acestea îți pot induce o stare depresivă sau anxioasă și vor influența felul în care îți faci treaba zi de zi, dar și maniera în care abordezi ceea ce se întâmplă în jurul tău. Dacă știi că ai o sensibilitate la această perioadă din an, fă tot posibilul pentru a te menține în cea mai bună formă, fizic și psihic. Fie că îți place să te plimbi sau să practici un sport, toate acestea îți vor influența stările într-un mod pozitiv. Iată câteva sfaturi despre cum poți depăși mai ușor această perioadă:

Fii o persoană activă

Este recomandat să nu lași activitatea fizică deoparte pe timpul iernii și să continui obiceiurile pe care le-ai dezvoltat în sezonul cald. Când temperatura îți permite, ieși în fiecare zi la jogging sau la sesiuni scurte de sport în aer liber. Dacă alegi să faci acest lucru, chiar dacă preferi să rămâi în pat, îți vei întări și sistemul imunitar.

Pentru practicanții sporturilor de iarnă, acest anotimp aduce mai multe motive de bucurie din care poți să te inspiri în orice moment. Învață ceva nou în acest an sau alătură-te grupului tău de prieteni care iubesc zăpada și activitatea fizică.

Achiziționează costume ski dama pentru a fi pregătită să faci asta odată ce se instalează suficientă zăpadă pe pârtii și fii deschisă la noi aventuri.

Ia-ți toate vitaminele și mineralele

Organismul tău are nevoie de resurse pentru a face față anotimpului rece, iar tu trebuie să te asiguri că ai o dietă sănătoasă, bazată pe surse mari de proteine și multe lichide. Consumă alimente variate și asigură-te că respecți cele trei mese ale zilei, plus gustări pe bază de fructe sau lactate.

Citeste si:
Gripa și COVID la copii. Medic: „Niciodată nu este rău să te...
Cum diferențiem gripa de...

Suplimentele alimentare trebuie administrate în urma unei consultări cu medicul de familie. Pe timpul iernii ai nevoie de vitaminele: D, C, B, alături de zinc și magneziu. Este de preferat să îți asiguri cantitatea necesară din aceste vitamine prin alimentație, însă de multe ori poate fi nevoie de suplimente care să-ți ofere ceva în plus.

Fă lumină

Lumina naturală din casă poate deveni un lux pe timp de iarnă, mai ales când zilele sunt scurte, iar cerul noros. Folosește cât mai multe surse de lumină, precum veioze, lampadare și benzi LED. În acest fel vei transforma și atmosfera din casă într-una mai confortabilă, care te va ajuta să te relaxezi în fiecare zi.

Nu uita că poate fi nevoie de o mică redecorare pentru a intra în starea potrivită la începutul iernii. Aceasta implică păturile grose așezate pe canapea, gata să te protejeze în serile geroase. De asemenea, organizează mici seri de film alături de familie sau prieteni, pregătește băuturi calde și fă-te comodă de cât mai multe ori pe săptămână.

Pregătește-te pentru iarnă cu un arsenal de idei care te poate ține departe de stările negative. Dacă simți că ai simptome asociate cu depresia sau anxietatea, ia măsuri cât mai repede și discută cu un terapeut. Anumite semne pot indica ceva mai grav, nu doar o sensibilitate la sezonul rece.

Citeste si:
6 nutrienți esențiali de care ai nevoie în fiecare zi
6 nutrienți esențiali de care...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.