Sanatate6 Aprilie 202016:00de Violeta Olteanu

Lectura de 2 minute

Din cauza pandemiei de coronavirus, foarte mulți oameni sunt forțați să stea în casă, în izolare. Distanțarea socială poate avea efecte profunde asupra psihicului uman. Numeroase studii arată că măsurile extreme de distanțare socială cum ar fi carantina pot duce la apariția anxietății și a insomniilor. Este normal să te simți singur în timpul pandemiei de coronavirus. Uite cum îți poți menține sănătatea psihică în aceste vremuri tulburi.

Numește-ți și acceptă-ți sentimentele

Capacitatea de a recunoaște și numi emoțiile pe care le simți este un prim pas în gestionarea sentimentelor de singurătate și anxietate. Spune-ți: "Mă simt singur și îmi este temă acum" pentru a da o față emoțiilor.

Este important să știi validarea emoțiilor, chiar și a celor negative este crucială în astfel de momente și că poate preveni apariția unor mecanisme defensive toxice precum refularea.

Crează o rutină și încearcă să o urmezi cu rigurozitate

O rutină îți va oferi structură și o doză de predictibilitate, lucruri de care ai mare nevoie în aceste timpuri incerte. De exemplu, fă un obicei din a lua mesele regulat și în tihnă, departe de știri și social media.

Fă mișcare

Distanțarea socială și statul în casă nu ar trebui să fie scuze pentru a petrece ore în șir pe canapea. Este dovedit științific faptul că mișcarea ajută la reglarea hormonală și ne poate ajuta să facem față mai bine unor sentimente negative precum singurătatea sau anxietatea.

Citeste si:
Orban: Numărul crescut de cazuri poate aduce cu sine noi restricții
Orban avertizeză: Numărul...

Nu e nevoie de o sesiune de yoga sau fitness pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit. Pune muzica preferată și dansează ca și cum nimeni nu te vede.

Sună-i mai des pe cei dragi

Distanțarea socială nu este sinonimă cu distanțarea sufletească. Nu te poți vedea în persoană cu familia și prietenii, dar vă puteți întâlni virtual la un pahar de vin.

Pentru că poate fi foarte ușor să ignoram această sarcină, încearcă să faci o rutină din a îi suna pe cei dragi de două ori pe săptămână, de exemplu.

Vorbește cu un terapeut

Este normal să te simți singur și speriat în aceste momente. Dacă niciuna din sugestiile de mai sus nu par să funcționeze, încearcă să iei legatura cu un terapeut.

Citeste si:
Bilanț Covid-19: 238 de cazuri noi în 24 de ore | 13.919 persoane...
Bilanț Covid-19: 238 de...

Aici poți găsi un grup de suport online unde diferiți specialiști te pot ajuta să faci față provocărilor din această perioadă.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.