Angajamentul pentru sustenabilitate prin ambalaje reciclabile și creșterea numărului companiilor producătoare de parfumuri de nișă, preferate de cei mai tineri. schimbă regulile în compoziția parfumurilor și atrage un univers al aromelor variat.

Bergamota, mușcata, rozmarinul, trandafirul, lămâia, lemnul, vanilia... sunt unele dintre cele mai frecvente componente din parfumerie. Clienții aleg unul sau altul din diferite motive: de la gusturile personale, memoria olfactivă sau tendințele care marchează industria modei și a cosmeticelor până la preferințele fiecărui moment istoric și cultural.

Astfel, condusă de cerințele societății actuale, lumea parfumeriei a suferit o schimbare radicală în ultimii ani. „Trăim într-o eră mai angajată, care fuge de stereotipuri și este înclinată spre produse cu care să ne identificăm, fără ca cineva să se simtă exclus”, spune Jorge Martín Pacheco, CEO și fondator al 5th Essence. „Astăzi, de exemplu, sunt la modă edițiile de parfumuri asociate cu concepte precum ecologia sau incluziunea, adaugă Jérôme di Marino, parfumier pentru compania japoneză Takasago. În opinia sa, deși există un sector care continuă să aleagă segmentarea între parfumurile masculine și feminine, există o schimbare de mentalitate în creștere în ceea ce privește percepția și expresia genurilor. „Mai mult decât non-gender (fără gender), putem vorbi de un curent fluid de gen care, atunci când alege un parfum, cuprinde multe posibilități ca răspuns la incluziunea, egalitatea și libertatea sexelor”. Aceste modificări se aplică și materiilor prime, astfel încât de ani de zile trandafirul nu a mai fost folosit doar în parfumurile pentru femei sau lavanda doar în parfumurile pentru bărbați.

Parfumuri barbati pe Emag, vezi toate produsele care te intereseaza!

„Arta este universală și, în același mod în care un bărbat sau o femeie se pot bucura de o carte sau o pictură, ar fi ciudat dacă un bărbat și o femeie nu s-ar putea bucura de același parfum”, susține Pedro Simões Dias, fondatorul companiei Comporta. În parfumurile sale, folosește atât note citrice, cât și note florale, iar creațiile sale sunt globale fără distincție de gen - de la ambalaj la aromă. Totuși, acest portughez iubitor de parfumuri (are una dintre cele mai mari colecții din Europa) își amintește că „ceea ce le place bărbaților și femeilor evoluează de la o epocă la alta”. Astfel, el povestește cum în curtea regelui Ludovic al XIV-lea bărbații foloseau apă de trandafiri, iar femeile doar un amestec de prafuri. Până în 1868, când crearea unei molecule sintetice numite cumarină a revoluționat parfumeria: „Bărbații s-au îndrăgostit de note lemnoase, lavandă și citrice. Și atunci femeile au optat pentru acorduri florale și fructate (căpșuni, piersici) și, mai târziu, pentru aldehide”. Astfel, s-a născut parfumeria selectivă, cu separarea sexelor, care nu exista la început.

Citeste si:
Schimbări la bufet pentru aleși din cauza COVID-19. Diana Șoșoacă:...
Schimbări la bufet pentru...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Mai mult de un secol mai târziu, în 1994, Calvin Klein a fost un lansator vizionar, care a făcut din istorie primul parfum unisex în care barierele erau invizibile la toate nivelurile. Asta a deschis ușa către alte propuneri pragmatice și neutre care astăzi evită orice stereotip, cum ar fi cel cu separarea sexelor. Calvin Klein a creat primul parfum unisex în care barierele erau invizibile la toate nivelurile.

„Parfumeria de semnătură are o mare contribuție în ceea ce privește incluziunea”, avertizează Martín Pacheco, de la Comporta. „Avem un număr mare de noi mărci care se angajează în libertatea de gen în creațiile lor, permițându-ne abordarea lor fără a fi condiționați de campanii de marketing sau de clasificări sexiste”, rezumă el.

În 2003, Montale Parfums, pe lângă faptul că a fost un pionier în utilizarea oudului (lemnului), a fost și un pionier prin faptul că nu și-a clasificat parfumurile după gen, ci după familiile olfactive sau după o materie primă de vârf. În zilele noastre, fidel filozofiei sale, în fiecare an ne încântă cu noi creații incluzive, fără gen, care ne oferă prospețime, originalitate și care iau în considerare diferiți factori precum, de exemplu, starea noastră mentală.

Diferențele culturale care sunt atât de influente în industria parfumurilor și care provoacă disparități geografice în interiorul pieței, au și ele un cuvânt de spus. În țările arabe sunt atrași de mirosuri complet diferite de ale noastre: lemnoase, cu paciuli și foarte intense. În Orientul Mijlociu, bărbații aleg parfumuri florale stratificate și care, combinate cu pH-ul lor, dau rezultate minunate. Pe partea opusă îi avem pe japonezi, cu acel parfum abia perceptibil și cu mirosurile care amintesc de păduri. Iar în Franța, Anglia sau Statele Unite, bărbații optează pentru buchetele de trandafir sau florale.

Citeste si:
Elena Marin, schimbare de look după participarea la Survivor...
Elena Marin, schimbare de...

Parfumeria astăzi este dedicată diversității, eliminând etichetele. În cuvintele lui Di Marino, de la Takasago: „Nu mai există limite. Astăzi totul e permis”.

Contrapunctul acestei absențe de limite cu privire la gen este pus de preocuparea pentru mediu și respectul pentru natură. Acest lucru a condus sectorul parfumeriei și l-a forțat să se concentreze pe utilizarea materiilor prime durabile, investind în materiale reciclabile pentru ambalarea acestuia sau proiectând sticle reutilizabile.

Grupul care forțează cel mai mult sectorul parfumieriei să se schimbe, să se reînnoiască și să caute noi căi - respectând diversitatea de gen și natura - sunt tinerii. „Sunt interesați să își exprime modul de a fi în ciuda regulilor impuse de societate”, continuă acest parfumier expert, considerat una dintre tinerele promisiuni ale sectorului pe arena internațională. „Le place să schimbe parfumul des, să trăiască experiențe olfactive, să inoveze, să se amestece pentru a-și crea propria identitate olfactivă”. În acest sens, parfumurile de nișă sunt o opțiune diferențiată prin utilizarea unor arome pe care nimeni nu le poartă și care se deplasează în afara limitelor clasificării femeie / bărbat, după cum explică el. Parfumeria de nișă sau autor continuă să fie inspirată de concepte neexclusive în care într-un fel sau altul ne simțim identificați fie printr-un stil de viață, o personalitate sau printr-o predilecție către o aromă specifică, păstrând în același timp atât libertatea de creație, cât și libertatea alegere.

Citeste si:
Parlamentul României, schimbare majoră din 22 iunie
Parlamentul României,...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.