Acesta spune ca a analizat impreuna cu fermierii si cu Asociatia Crescatorilor de Pasari din Romania elementele privind costurile de productie la oua.
”Prin elementele costului de productie, care inseamna furaj, medicamente, manopera, energie, cota de amortisment, am constatat ca acest cost este undeva in jurul a 0,36 lei, 36 de bani”, spune Daea, prezent la un eveniment, explicand si ca de la acest cost de productie, din momentul in care pleaca oul ambalat de la poarta fermierului, el ajunge prin intermediari la magazin undeva la 52 de bani.
”De aici si pana la 1 leu am cautat explicatii, unele le-am gasit, altele nu. Negasind aceste explicatii, am solicitat in scris sprijinul institutiei statului Consiliul Concurentei, sa vedem daca din analizele domniilor lor reies si alte cauze pe care noi sa le putem explica”, adauga Daea.
Ministerul Agriculturii asteapta acum sa vada ce analize au facut inspectorii de la autoritatea de concurenta.
”Dar am observat un lucru extrem de interesant. Si este ce a spus si reprezentantul Kaufland, ca s-a potolit acest pret. Ca era cat pe aici sa rupa si tavanul cand am am intrat in magazine. Noi nu putem sta indiferenti. Nu putem sta stana de piatra in fata unei asemenea situatii”, mentioneaza Daea.
Ministrul Agriculturii subliniaza insa ca in unele magazine lucrurile s-au imbunatatit.
”Am constatat ca in unele magazine – nu mai dau nume – lucrurile s-au imbunatatit din punct de vedere al pretului si am constatat si eu si cred ca sugestia de astazi pe care eu am dat-o vizavi de pret pentru tara mea sa contribuie in etapele urmatoare la o linistire a pretului si, de ce nu, si o scadere a lui in asa fel incat sa stam cu respectul cuvenit in fata consumatorului. Pentru ca noi ne raportam doar la consumator”, afirma Daea.
Trendurile anului în materie de ambalaje pentru magazinele fizice
Petre Daea a declarat si sambata, la Sibiu, ca asteapta explicatiile Consiliului Concurentei privind cresterea preturilor unor alimente, in special carne si oua, Ministerul Agriculturii negasind niciun factor care sa justifice aceste scumpiri.
De la inceputul lunii noiembrie, pretul oualor a crescut chiar si cu 50% in magazine, producatorii punand aceasta situatie pe seama unei scaderi a productiei odata cu racirea vremii, dar si pe seama crizei de pe piata europeana. In urma cu aproximativ doua saptamani, ministrul Agrculturii spunea ca este vorba despre "un puseu pe piata", consecinta a scandalului contaminarii cu Fipronil, care a afectat ferme din Olanda, Franta Belgia. Ministrul a argumentat ca, oferta fiind mai mica, "piata a reactionat in mod natural".
Despre autor:
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Baboon, roboții antrenați să îți automatizeze rapid și eficient afacerea
Sursa: start-up.ro
-
Programul Sezamo de Paște: până când putem face cumpărături și ce reduceri a...
Sursa: retail.ro
-
5 trucuri pentru a evita problemele digestive de Paște. Așa te poți bucura de...
Sursa: garbo.ro
-
Sunt bolnavă de tine, deși nu ești al meu...
Sursa: kudika.ro
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Uniunea Europeană ar trebui să instaleze de 8 ori mai multe puncte de...
Sursa: wall-street.ro