Politica18 Decembrie 201613:20

Lectura de 2 minute

Strategii israelieni Moshe Klughaft si Sefi Shaked, specializati in utilizarea new media, s-au aflat in spatele victoriei zdrobitoare a Partidului Social-Democrat (PSD) in alegerile parlamentare din 11 decembrie, scrie in editia de duminica Jerusalim Post (JP).

PSD a obtinut 45,67% din voturile exprimate si victoria, iar urmatorul cel mai bine clasat, PNL, a obtinut 20,4% din sufragii, in contextul in care extrema dreapta este in plina ascensiune in Europa, noteaza ziarul, care isi ilustreaza materialul cu doua fotografii, una cu cei doi strategi, iar cealalta in care primarul Bucurestiului apare alaturi de Klughaft.

Klughaft s-a facut cunoscut dupa succesul Caminului Evreiesc, (ortodocsi nationalisti sionisti), dar se afla si in spatele unui protest al rezervistilor dupa al Doilea Razboi din Liban (2006) care a adus dreapta la putere si a unei campanii de promovare a studierii matematicii la care a participat defunctul presedinte Shimon Peres.

Shaked a lucrat in campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu si presedintelui Shas (sefarzi ultraordocsi) Arye Deri, scrie News.ro.

Romanii au apelat la strategii israelieni din cauza reusitelor lor anterioare in utilizarea new media, scrie JP

In campanie, isrelienii au schimbate imaginea PSD, pe care au intinerit-o, au facut-o mai patriotica, adauga ziarul.

Klughaft si Shaked au utilizat mesaje folosite de obicei de partide de dreapta pentru a-si imbunatati imaginea in randul alegatorilor de centru-stanga. Sloganul lor a fost ”Indrazneste sa crezi in Romania”.

Citeste si:
Ciolacu, atac dur la Florin Roman: „Mor oameni, neisprăvitule”
Ciolacu, atac dur la Florin...

Ei au folosit tineri, pe care i-au pus sa trimita inregistrari video in care spun ca cred in Romania.

Intr-un mesaj publicitar, mai multi tineri sunt supusi unui test cu detectorul de minciuni, intrebarea fiind: "Crezi in Romania?".

Citeste si:
Tăriceanu, teoria conspirației despre cifrele îmbolnăvirilor cu...
Tăriceanu, teoria...

Ei au creat si spoturi negative, in care alte partide sunt acuzate ca nu cred in viitorul tarii.

In alte spoturi apar batrani care ii indeamna pe tineri sa voteze pentru viitorul tarii, un cetatean care filmeaza cu o camera ascunsa interactiunea cu birocratia in timp ce incearca sa obtina permisul auto, europeni care spun in sapte limbi ca vor ca partidul sa invinga si reactia unor cetateni care primesc carnete cu realizarile Guvernului dar care se dovedesc goale.

Asemenea spoturi sunt diferite de cele din campaniile anterioare, in care apareau ”niste capete care vorbeau din cravate”, conchide ziarul.

Citeste si:
PSD cere liberalilor să comunice românilor informațiile despre...
PSD cere liberalilor să...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.