Ministerul Economiei, care are in subordine si Autoritatea Nationala pentru Turism, vrea sa atraga si mai multi turisti romani si straini prin amenajarea unor trasee pentru biciclete, luand ca model Germania, care furnizeaza anual milioane de cicloturisti ce viziteaza pe biciclete alte tari europene.

Ministerul precizeaza ca exista numeroase surse de finantare pentru acest proiect, inclusiv fonduri nerambursabile comunitare, insa fondurile nu pot fi accesate din cauza ca nu exista un suport legislativ privind standardele, metodologia, proiectarea, implementarea si omologarea acestei categorii de trasee turistice.
"Crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism va duce la cresterea circulatiei turistice la nivel national, regional sau local", arata un proiect de Hotarare pentru aprobarea normelor metodologice privind crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism.

Proiectul de act normativ stabileste si amenzi care pornesc de la 3.000 de lei si ajung pana la 20.000 de lei, daca, de exemplu, consiliile judetene nu vor organiza comisiile judetene de ciclotrasee, care vor fi entitatile care vor aviza realizarea de ciclotrasee noi, modificarea sau desfiintarea celor existente.

Amenzi de pana la 20.000 de lei vor primi si cei care emit avize si aprobari pentru declararea unor trasee cicloturistice ca ciclotrasee sau daca le marcheaza fara respectarea legii.

Drept avantaje, dezvoltarea cicloturismului necesita investitii relativ reduse si cu recuperare rapida.

"Romania are un potential foarte ridicat in domeniul cicloturismului, dar care in momentul de fata are un nivel extrem de redus de valorificare, iar una din cauzele importante este lipsa unei infrastructuri specifice, in principal lipsa marcarii de trasee de cicloturism (turism pe bicicleta)", arata documentul citat.

Autorii proiectului de Hotarare afirma ca exista un interes si o cerere crescuta pentru traseele cicloturistice marcate si omologate atat din partea turistilor individuali, a asociatiilor de cicloturism si a agentiilor de turism din tara si strainatate, cat si din partea autoritatilor publice locale si structurilor asociative de dezvoltare locala si regionala, "care au elaborat deja sau doresc sa elaboreze si sa implementeze proiecte de trasee cicloturistice".

Citeste si:
Florin Spătaru, despre acuzațiile privind livrarea de arme...
Florin Spătaru, despre...

De asemenea, cicloturismul si alte ramuri de turism activ au un impact de mediu redus si sunt considerate de mare viitor in toate statele dezvoltate.

Mai mult, aprobarea proiectului aflat in dezbatere ar permite dezvoltarea semnificativa a cicloturismului, "fapt care va genera venituri suplimentare la nivelul agentilor economici, care se vor regasi la nivel macro in cresterea contributiei turismului la PIB".

In prezent, cicloturismul este un segment pentru care exista o cerere in crestere, arata documentul.

"De exemplu, in Germania, cicloturismul este singura ramura de turism care inregistreaza constant cresteri de peste 10% pe an in ultimul deceniu, si implica multe milioane de turisti germani care fac anual concedii pe bicicleta in alte tari europene si sunt tot mai interesati de Estul Europei", se precizeaza in nota de fundamentare.

Citeste si:
Primul oraș din România care are un sistem de biciclete smart
Primul oraș din România care...

Altfel, in cuprinsul Master Planului pentru Dezvoltarea Turismului National 2007- 2026 se mentioneaza in cadrul initiativelor strategice, la capitolul referitor la turismul activ, faptul ca ciclismul a devenit o activitate de agrement care cunoaste o popularitate crescuta si faptul ca in Romania acesta se afla intr-o faza incipienta de dezvoltare.

Pe plan european exista deja retele nationale de trasee cicloturistice marcate, si aprobate, acestea fiind in continua dezvoltare.

"Tendinta in ultimele decenii este de dezvoltare a cicloturismului de lung parcurs, context in care importanta traseelor cicloturistice nationale si internationale este in continua crestere", precizeaza autorii.

Ciclotraseele se stabilesc pe piste de biciclete, pe drumuri publice pe care circulatia este interzisa autovehiculelor, pe drumuri de utilitate privata deschise circulatiei biciclistice de catre administratorii acestora, sau in zone cu viteza limitata la 30 km pe ora.

Citeste si:
COTAR solicită scoaterea la licitație a traseelor operate de STB
COTAR solicită scoaterea la...

Lungimea ciclotraseelor se alege astfel incat durata normala de parcurgere sa fie de: 5-12 zile in cazul celor de rang national, de 2-5 zile in cazul celor regionale si de maximum o zi in cazul celor locale, transmite News.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.