Presedintele Klaus Iohannis denunta, intr-un interviu acordat presei turce, ingerintele Rusiei in Ucraina si in Siria, afirmand ca Romania si Turcia au obiectivul comun de a asigura stabilitatea si securitatea in regiunea Marii Negre.

"Romania si Turcia au obiectivul comun de suplimentare a contributiilor pentru garantarea securitatii si stabilitatii regionale. Prin urmare, dialogul nostru in materie de securitate este intens, in cautarea solutiilor pentru atingerea acestui obiectiv", a declarat Klaus Iohannis intr-un interviu acordat agentiei turce Anadolu, citat de MEDIAFAX. Iohannis, aflat in vizita de stat in Turcia, a atras atentia ca exista amenintari regionale.

"Securitatea in regiunea Marii Negre a fost afectata recent de o atitudine de indiferenta fata de reglementarile internationale prin ignorarea aranjamentelor si angajamentelor de securitate la nivel european si prin actiuni constante de suplimentare a capacitatilor militare", a spus Iohannis, afirmand ca asteapta de la summitul NATO programat in iulie la Varsovia masuri pentru consolidarea securitatii maritime in zona Marii Negre. In Est, am asistat la anexarea ilegala a regiunii Crimeea si la consolidarea in mod constant a capabilitatilor militare, cu scopul extinderii puterii in regiune si mai departe, cum s-a intamplat in Siria", a precizat presedintele Romaniei.

Rusia a anexat regiunea ucraineana Crimeea in 2014, dupa revoltele care au condus la inlaturarea de la putere a presedintelui prorus Viktor Ianukovici. In octombrie 2015, Rusia a initiat operatiuni militare in Siria, pentru sustinerea regimului Bashar al-Assad.